Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

snoeppig schreef:@flower1983: ja dat is idd vrij duur maar ik heb zelf van mijn vorige paard daar nog een stang en odnerlegtrens van maar die zijn 1 cm te groot... dat is wel jammer anders kon ik die proberen. Ik zal eens rondvragen of ik eht niet van iemand kan lenen.
@Rhodos: ja dat zou idd kunnen.
Ja aan mijn handinwerking, moeilijke vraag... ik weet natuurlijk ook niet hoe zijn vorige eigenaresse daarmee was maar ik vind niet dat ik zeer strak of juist hard met mijn handen ben. Ik denk wel dat als het echt door mijn handinwerking kwam dat hij ook met trens niet fijn in de aanleuning zal zijn maar daar heb ik juist geen problemen mee (kan dat ook komen doordat je daarbij een sperriem hebt die de mond iets dichthoudt..?)
Verschil in inwerking en het effect op de tong heb ik al wat uitgeprobeert: veel contact, of juist minder, zeer stille handen of meer meebewegen etc maar dat maakte eigenlijk niet uit. Wel doet hij in de galop veel sneller zijn tong er overheen dan in de draf.