Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Elpharo schreef:Hoi hoi, goed van je dat je de dierenarts laat komen hoor, het klinkt alsof er toch iets mis is...fijn dat je eerst hieraan denkt en niet denkt dat je paard "stom doet" . Overigens kan het ook nog zijn dat je paard het warm heeft. Sommige paarden kunnen hun warmte niet kwijt in de winter met al dat haar en daar worden paarden heel sloom van. Misschien is het een optie om een baantje langs de hals aan de voorkant te scheren...ik ken best wel wat paarden die hier last van hebben
Voordat je allerlei dure tests gaat laten uitvoeren en het iets heel simpels blijkt te zijn
Hoe dan ook, succes morgen!
mrie schreef:He jacky_lover. Dit lijkt precies op mijn ruin een paar jaartjes terug.
Je paard heeft in korte tijd heel wat moeten verhapstuken. Ingereden worden, verhuizen, misschien ook wel een andere eigenaar en hij is nog erg jong. Hoewel het er niet op lijkt dat je te veel van hem vraagt zou dat toch wel eens het geval kunnen zijn. En dan bedoel ik niet fysiek, maar mentaal.
Bij de mijne heeft het echt een poos geduurd voor hij weer de oude was.
Hij verbruikte heel veel energie aan groeien en achteraf gezien had ik daar meer rekening mee moeten houden. Ik neem aan dat je niet in de mogelijkheid bent hem lekker met zijn maten in de wei te laten spelen, anders zou dat een oplossing zijn.
Mijn advies, heel rustig aan doen, heb begrip voor zijn levensfase. Goed ontwormen en de checkup van je DA plaats laten vinden.
Omdat Ocho bijna 80 liter per dag dronk heb ik hem ook binenstebuiten laten keren, maar we hebben niets gevonden. Mijn veearts heeft er zelf ook zo een die zich het schompes zuipt zonder dat ze iets kan vinden. Lastig want wat er in gaat moet er ook weer uit. Nu krijgt hij voortaan water met de emmer zodat we kunnen controleren hoeveel hij drinkt. (als hij buiten is kan hij onbeperkt drinken) Hij bleek al dat water echt niet nodig te hebben. Het was meer een rare tik van hem.
Het gaat nu prima maar ik heb wel echt een jaar geduld met hem moeten houden.
Succes en rustig aan.