Ik hoop dat jullie nog wat tips voor me hebben, want ik ben onderhand ten einde raad.
Heb een heel lief paard waar ik dol op ben.. Alles gaat prima, behalve.... buitenrijden.
Het blijft een heikel punt bij ons..
Het probleem is dat hij gaat staken. IN het begin is er niets aan de hand, hij gaat prima het erf af, daar dus geen problemen. Maar op een bepaald punt stopt ie ermee. En dat is steeds een ander punt, dus het is niet dat hij steeds op hetzellfde punt stopt.
Hij gaat dan stokstijf stilstaan en zodra ik mijn been maar iets aanleg gaat ie in zn achteruit. Zo erg dat ie soms bijna gaat zitten zegmar, op zn kont.
Als ik dan mn been zegmaar weghaal, dan blijft ie weer staan.
Ik heb al geprobeerd om gewoon te blijven staan net zolang totdat ie zelf een stap vooruit zet. De eerste keren lukt dat een beetje. Dan zet ie 2 passen, ik beloon hem dan uiteraard, maar daarna staat ie weer stokstijf. En dan blijftie niet stilstaan, maar gaat ie omdraaien, zijwaarts, achterwaarts, allesbehalve voorwaarts dus.
Soms stap ik dan maar af, omdat de situatie te gevaarlijk word en dan looptie als een mak schaap achter me aan.
Ook als ik met meerdere paarden rij is er niets aan de hand,... loopt ie ook gewoon voorop enzo.
In de bak is ie alleen ook superbraaf, geen problemen.
Sorry voor t lange verhaal
... maar ik hoop op tips!