Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kyliam schreef:je kunt eens proberen wat er gebeurd als je bitloos rijd (als je dat niet hebt kan je ook voor een keer met stalhalster rijden)
Gewoon om te kijken of hij dan ook zijn mond open doet.
Zo niet dan zit het probleem bij zijn mond. Tandarts heb je al laten doen schrijf je.
Wat voor bit rij je. Is dat misschien niet te scherp?
Longeren om te kijken wanneer ze haar mond open spert.
Mijn rijpaardje doet dit momenteel namelijk ook. Maar om de kracht van het bit te ontlopen. Daarom ben ik tijdelijk overgeschakelijkd op bitloos voor haar. Alleen als we thuis oefenen. Want op de club en wedstrijd krijgt ze dan wel bit (bustrens) en dan gaat het vaak wel goed.
Danielle
midgie schreef:Kyliam schreef:je kunt eens proberen wat er gebeurd als je bitloos rijd (als je dat niet hebt kan je ook voor een keer met stalhalster rijden)
Gewoon om te kijken of hij dan ook zijn mond open doet.
Zo niet dan zit het probleem bij zijn mond. Tandarts heb je al laten doen schrijf je.
Wat voor bit rij je. Is dat misschien niet te scherp?
Longeren om te kijken wanneer ze haar mond open spert.
Mijn rijpaardje doet dit momenteel namelijk ook. Maar om de kracht van het bit te ontlopen. Daarom ben ik tijdelijk overgeschakelijkd op bitloos voor haar. Alleen als we thuis oefenen. Want op de club en wedstrijd krijgt ze dan wel bit (bustrens) en dan gaat het vaak wel goed.
Danielle
Wat bedoel je met de kracht van het bit??
Op een bit hoort geen kracht te staan, Nooit
midgie schreef:Denk niet dat het met het bloed en verhemelte te maken heeft een bit rust op de tong en dat hoort ook zo te blijven als hij tegen het verhemelte komt do eje wel heel erg iets niet goed.
Ja de kracht op het bit is idd heel erg , vind dat ze daar ook min punten voor moeten geven,,
Diane65 schreef:midgie schreef:Denk niet dat het met het bloed en verhemelte te maken heeft een bit rust op de tong en dat hoort ook zo te blijven als hij tegen het verhemelte komt do eje wel heel erg iets niet goed.
Ja de kracht op het bit is idd heel erg , vind dat ze daar ook min punten voor moeten geven,,
Ik geloof dus wel dat het van invloed is. Mijn merrie heeft nog hele kleine tandjes en haar verhemelte is praktisch net zo laag als de onderrand van haar boventanden. Ze heeft zelfs moeite met het afbijten van stukjes winterwortel. Dus om zo maar even te concluderen dat ik of degene die haar inrijdt iets heel erg niet goed doe omdat het bit tegen het verhemelte komt vind ik heel erg kort door de bocht. Zeker als je het dier en diens gebit nog nooit heeft gezien.....
. midgie schreef:Kan een oude gewoonte zijn, maar zag in je profiel dat je heel tegen strijdig rijd, met Martingaal en ook zonder bit, waarom met martingaal, dat geeft te veel druk en daar kan ze ook haar mond van open doen, dus te veel druk , krijg je stres ,pijn en verkeerd spier gebruik.
Ik geloof niet echt dat het aan de bloed lijn ligt, een paard wat normaal word getraind zal denk ik niet de mond open doen .