Een meisje van mijn stal , tevens een vriendin.. Heeft net een nieuwe haflinger gekocht.
Bij de eerste keer rijden is ze er af gevallen en de verkoopster zei dat het dier ging rennen door het slecht passende zadel, wat ook nog is klapperde. Echter was ze zo verkocht op het dier dat ze haar heeft gekocht. Na een paar keer longere met zadel leek er niets meer aan de hand en kon ze erop. Dit is een paar keer goed gegaan tot dat de Haflinger het weer ging doen.. Nu is ze er vandaag weer afgevallen, door het zelfde gedrag..
Herkent iemand dit gedrag? Of heeft iemand tips?
Het gaat om een 4 jaar oude haflinger. Met opzadelen geeft hij geen kick, je kan ook aan het zadel hangen en trekken maar zodra je erop gaat is het mis? Haflinger is gecontroleerd aan zijn rug en het zadel is ook nagekeken.
. Ik vind het een heel raar verhaal dat de verkoopster zo'n jonkie verkoopt met zo'n zadel en l.lverhaal. Ik zou met zo'n pas beleerde pony ook niet twee dagen achter elkaar gaan rijden, eerlijk gezegd. Rij 3x in de week rustig 20 minuutjes en verder niet.
. Volgroeid zijn ze nog helemaal niet, dus ik zou wel wat voorzichtiger doen met rijden. Verder is het idd moeilijk in te schatten wat de precieze reden is......
. Heel braaf en niet snel onder de indruk van iets.
En ook zo'n ei als je er langs stond, alleen met rijden was ie zo...