Misschien hebben jullie tips hoe je bijv. het paard een beetje het idee geeft hoe het moet.
Alvast bedankt Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Misschien hebben jullie tips hoe je bijv. het paard een beetje het idee geeft hoe het moet.
Alvast bedankt
voor je verkeerde dingen leert!
Tegen de tijd dat je ZZ licht gaat starten loopt je paard vanzelf zo verzameld dat de passage aanleren een stuk makkelijker zal gaan.
Munnie schreef:Ik denk dat ik je even een begin oefening ga geven dan maar. Je moet je paard heet maken voor je been en scherp op je teugel...
Daarbij weet ik niet waar je woont om iemand te adviseren.
Ben het trouwens wel met de rest eens blijf eerst bij je basis maar dit is alvast een leuk begin om te oefenen.

daantjuhhh schreef:Nou ik ben ook B dressuur
Maar ben wel nieuwsgierig.
Zijn er meerdere methodes?
En welke werken er het beste voor welk soort paard?
(Niet dat ik mijn paard de passage wil leren ofzo hoor absoluut NIET, we houden het rustig bij basis/ontspanning/rechtrichten etc...)
Maar ben wel benieuwd welke methodes er gebruikt worden.
. Maar het is wel belangrijk dat je paard voorwaarts blijft, je moet het idee hebben dat 'ie naar voren wil.
Maar je moet wel weten hoe je
Maar je kan alvast wel de op voorbereiden, zelfs al kijken hoe je paard d'r op reageert, doe het dan wel goed/en niet verkeerde dingen aanleren.. Ervaren
Succes! mrie schreef:Neem je pony samen met wat anderen mee het bos in. Laat de rest omkeren en hem achterblijven en voila... Passage.