We zijn vooral bezig met basiswerk. Stap, draf, galop. Beetje schakelen, veel overgangen en figuren, ontspanning, enz.
De galop hebben we een paar maanden laten liggen i.v.m. kopschudden. Ik was al blij dat ik hem normaal in stap en draf de bak door kreeg. Met longeren liet ik hem wel galopperen. Nu we de allergie redelijk onder controle hebben ben ik onder het zadel weer met de galop begonnen.
Maar hij lijkt geen voorkeurs kant te hebben.
Links is wel zijn beste kant, maar met galop laat hij dit niet duidelijk merken.
Hij spring vaak verkeerd aan, zowel links als rechtsom. Ook overkruist is geen uitzondering. En gelukkig springt hij soms ook goed aan (waarna ik hem uiteraard uitgebreid beloon
). Ook aan de longeerlijn maakt het hem niet uit.Ik heb al van alles geprobeerd. Overdreven stelling naar binnen, of juist niet. In de hoek, vanuit de volte, vanuit gebroken lijn. Het maakt niet uit.
Overigens springt hij wel heel netjes aan. Soms versnelt hij nog in draf, maar over het algemeen gaat het aanspringen zoals het hoort. Behalve de goede galop dan
. Ik zal wel iets verkeerds doen, maar ben er nog niet uit. Uiteraard oefenen we dit ook met les (sinds het kopschudden pas weer 2 lessen gehad), maar ik hoor graag meer tips.Heeft er iemand tips en trucs om hem de goede galop aan te leren?

sorry ben een blinde kip
)