Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FriesWytske schreef:Is er niet iets lichamelijks aan de hand?
Ik herken dit namelijk. Mijn merrie had het vorig jaar ook. Die heb ik in de zomer na laten kijken door een fysio. En wat bleek bij haar. Ze stond linksachter scheef. Hij heeft dit verholpen.
Asyaa schreef:die bij ons komen regelmatig buiten (lees soms wel 12 uur in een week in de zomer)
die pony doet nog steeds zo
let wel dat dit een nogal aparte pony is
bij beginners is het net een grasmaaier, terwijl ik er zo Z oefeningen mee rijd, en hij ook ontzettend heet en scherp wordt onder mij
Splash_ schreef:Misschien is het toch even een kwestie van gewenning, nieuwe omgeving, nieuwe geuren en geluiden. Alles is nog spannend en nieuw, en ik denk dat het vanzelf weer goed komt.
Hoe lang geleden ben je verhuisd? Alles is nu anders voor Silver, het hoogteverschil, ander terrein (met meer klimmen en dalen, stel ik me voor), andere lucht, alles, alles is anders. Het kan bijna een jaar duren voordat een paard op een nieuwe plek gewend is.
hestejente schreef:Splash_ schreef:Misschien is het toch even een kwestie van gewenning, nieuwe omgeving, nieuwe geuren en geluiden. Alles is nog spannend en nieuw, en ik denk dat het vanzelf weer goed komt.
Dat was ook mijn eerste gedachteHoe lang geleden ben je verhuisd? Alles is nu anders voor Silver, het hoogteverschil, ander terrein (met meer klimmen en dalen, stel ik me voor), andere lucht, alles, alles is anders. Het kan bijna een jaar duren voordat een paard op een nieuwe plek gewend is.
Als ik jou was zou ik me er niet te veel van aantrekken, het went vanzelf. Heb ik met mijn paard ook gehad: in mei is hij naar een ander onderkomen verhuisd en daar veranderde hij binnen een week in een paard waar ik de weg niet meer mee op kon. Hij brulde als een hengst als ik 'm bij de andere paarden vandaan haalde en was in de bak niet te remmen. Eind juni heb ik 'm weer verhuisd en daar was hij meteen op z'n plek. We hebben gisteren voor het eerst zelfs weer een bijna helemaal normale buitenrit gemaakt. Geef het gewoon tijd, blijf zelf rustig en geniet van je paardje
Nu hij wat meer gewend is gaat 't steeds beter, geef 't gewoon tijd. Hoe veel tijd je pony nodig heeft weet ik niet, dat weet hij alleen.

Hij staat idd meer binnen, zo een 10 u meer dan voorheen.
In mijn vorige bericht zie je de uitleg. Heb tot nu toe nog geen update, heb hem alleen maar nog gereden in de wei/ gelongeerd de laatste dagen en deze week ga ik hem ook niet veel eruit hebben. Moet namelijk een ander paard trainen voor de races dit weekend op het Marche Concour hier. Maar ik blijf regelmatig updates plaatsen.