Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Hij zoekt steun op het bit. Kun je haar terugnemen op je zit? Als ze gaat hangen: heel even loslaten en dan meteen weer normaal contact. Wat je dan dus eigenlijk doet is het paard voorover laten donderen, hij zal dan weer op z'n eigen pootjes moeten lopen om overeind te blijven. Eigenlijk is het een waarschuwing: "hee, opletten paard, zelf lopen en niet op het bit leunen"
Te hard lopen en hangen mag gewoon niet, klaar.
maargoed dat wat jij zegt doe ik ook wel vaak, maar even loslaten, dan weer terugpakken of wat dan ook, ze gaat gewoon harder wanneer zij dat wil, niks helpt. op zithulpen reageert ze op die momenten ook amper/niet. ik heb wel priveles en dan vraag ik ook wel eens wat daarover, maar mijn instructrice snapt dan nooit waar ik het over heb, omdat ze in de les altijd super luistert
ik wist trouwens wel dat ze iets balansproblemen heeft, want ze zoekt altijd aanleuning bij de kant, broek kapot, knie zeer, daarvoor heb ik ook oefeningen (zoals binnenhoefslag lopen) en dat gaat ook al steeds beter!