Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

marrlinde schreef:met heel veel geduld. ik denk eigenlijk dat je beter iemand mee kan nemen op buitenrit, om met je veulen te lopen dan dat je het zelf doet..
of je moet ze leren dat mams een tijdje niet op stal staat en veulen wel ofzo :)

petitparis schreef:ik denk ook dat je het vanuit grondwerkoefeningen moet aanpakken, maar inderdaad je veulen gedurende een uur tot 2 uur van de moeder scheiden kan je wel helpen om het veulen meer op jou te laten vertrouwen. Nu is de moeder zijn "levensverzekering", familie, raadgever,... jij moet die rol zien over te nemen en een tijdelijke scheiding kan daarbij helpen.
verder wil ik je droom/idee niet aan flarden schieten, maar het is niet toegestaan vanop een paardenrug een ander paard te leiden. Wij hadden het ook graag gedaan want onze 3 paarden staan altijd bij elkaar, maar de 23-jarige kan niet meer bereden worden en panikeert als ze alleen achterblijft. dus dat had een prima oplossing geweest, maar je mag zo niet op de openbare weg (dus verkeersmak maken gaat al niet).
)

Weet niet of dit te vroege info is maar volgens mij stond er ook wel meer, alleen daar had ik destijds weinig aan geloof ik.