Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wopkelover schreef:dankjewel
aan de hand doet ze het heel goed
dan is er niks aan de hand
maar als ik op haar ga dan krijg ik dus de problemen als hierboven beschreven
ze is inderdaad ook ereg gehecht aan haar maatje maar dat is een jaarling dus dat is ook geen succes om mee naar buiten te gaan
x_Layla_x schreef:Ik heb mijn paard nu 2 jaar en in het begin kon ik echt geen meter van het terrein af rijden op haar. Aan de hand geen enkel probleem. Met iemand erbij ging ook gewoon. Maar ja aangezien er niet altijd iemand is om mee te gaan.
Ik ben gewoon een maand lang steeds opnieuw dezelfde route gaan lopen met haar aan de hand. Na dat ongeveer 20 x te hebben gedaan, ben ik - na het rijden in de bak - diezelfde route gaan rijden. Als ze ging staken, stapte ik af en nam ik haar aan de hand mee en stapte ik 10 meter verder weer op.
In het begin stapte ik dan op een rondje van een kwartier zo'n 6 keer af. Maar na drie of vier keer datzelfde rondje te hebben gereden, hoefde ik niet meer af te stappen.
Na een paar keer ben je dat rondje natuurlijk wel zat, dus zodra het goed gaat, introduceer ik weer een nieuw rondje.
Het kost wat geduld... maar ik kan nu buitenritjes maken van een uur, helemaal alleen, nou ja samen met mijn paard dan natuurlijk :-D