Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nathalieeee_ schreef:Als jij je paard aan de teugel rijdt door er een elastiek aan vast te knopen, rijd je 'm niet nageeflijk maar trek je dat arme dier grofweg in de krul. Niet goed bezig meid, neem les zou ik zeggen want schijnbaar weet je niet wat 'aan de teugel' is.
.midgie schreef:Een hulpteugel is nooit goed, iemand die wel ervaring heeft zal weten hoe het zonder moet en zeer zeker kan, ten alle tijden , anders hebben ze niet de ervaring die ze zeggen te hebben.
Zeker een instructrice op welk niveau zou moeten weten hoe het zonder moet en is in mijn ogen geen goeie instructrice als ze ze wel gebruikt en ook nog haar lesklanten aanraad.

.vorame schreef:Wat is hulp?
Hulp voor een slecht rijdende ruiter zijn paard naar beneden te dwingen.
Ja dat klopt.
Hulp om een paard nageeflijk te krijgen?
Nee dat niet.
Een paard wordt noit nageeflijk omdat je je iets aan de voorkant hangt.
Want van daaruit komt nageeflijkheid niet.
Schuimen is voor mij geen slecht teken.
Maar ligt wel aan de manier waarop.
Citaat:Een hulp is een uitvoering die een ruiter bij zijn paard doet, zodat het paard
doet wat er gevraagt word, zoals beenhulpen (voorwaarts), teugelhulpen (sturen)
Maar hulpTEUGEL zijn de laatste oplossingen die heeeel erg positief kunnen zijn,
als een paard zijn hoofd te hoog houd met springen bijvoorbeeld, en het daardoor
gewoon gevaarlijk word, is een martingaal een goede hulpteugel.
En het zelfde met een slof, als alles geprobeerd is, kan de slofteugel zijn [***] doen, als hij maar
op een goede manier gebruikt word.
Hulp is JUIST goed voor ruiter en paard, als het slecht zou zijn zou het niet verkocht mogen worden
.petitparis schreef:zoek een andere instructrice, als je je paard alleen onder controle kan houden met een hulpteugel is er iets serieus mis.
Ik gebruik soms aan de longe een elastiek, maar deze hangt echt wel door als mijn paard ontspannen en lichtjes voorwaarts-neerwaarts loopt. En aangezien jij denkt dat het pijn doet en je je paard in de krul trekt, dan is je elastiek veel te kort en dus fout gebruikt. Bovendien geeft hij niet eens het beoogde resultaat.
Een hulpteugels zou alleen gebruikt mogen worden als je weet hoe hem juist te gebruiken, hoe hij inwerkt en wat de gevolgen kunnen zijn van fout gebruik
Schuimen heeft niks met opletten te maken, en is ook niet alleen afhankelijk van het wel of niet kunnen slikken. Mij hebben ze altijd gezegd dat het een teken is dat ze hun bit accepteren. Ik weet paarden die nageefelijk lopen (zelfs met oprichting als je iets meer verzameld en je hand iets hoger plaatst) en nooit echt schuimen, meer dan natte lippen moet je echt niet verwachten. En anderen die bij het indoen van het bit al beginnen schuimen
petitparis schreef:Schuimen heeft niks met opletten te maken, en is ook niet alleen afhankelijk van het wel of niet kunnen slikken. Mij hebben ze altijd gezegd dat het een teken is dat ze hun bit accepteren. Ik weet paarden die nageefelijk lopen (zelfs met oprichting als je iets meer verzameld en je hand iets hoger plaatst) en nooit echt schuimen, meer dan natte lippen moet je echt niet verwachten. En anderen die bij het indoen van het bit al beginnen schuimen
.Hannah_Menno schreef:KOMOP ZEG!
Waar zit jou verstand? Een hulpteugel kan alleen bij mensen die er ECHT verstand van hebben en weten waar ze mee bezig zijn. Niet voor kleine wannabee-anky's.
Een hulp is een uitvoering die een ruiter bij zijn paard doet, zodat het paard
doet wat er gevraagt word
Precies, een paard doet zoals van hem GEVRAAGD word. Dus zodra hij niet doet wat we vragen hangen we dr een hulpteugel aan zodat hij GEDWONGEN word!
En dit is niet de juiste manier om met een paard om te gaan.

SemdeLorijn schreef:Nee niet zodat hij gedwongen word, maar dat hij het doorheeft!
Ik weet niet waar jouw verstand zit, als jij ook al zo'n ruiter bent die bitloosrijd omdat het
anders zielig is, laat ons lekker, ga bitloosrijden joh! :d.
En owja, als ik zo'n wannabee zou zijn dan ben ik denkik liever een Wannabee Edward.