Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xXxXsasxXxX schreef:Schrikt hij ook als je bijvoorbeeld met hem loopt?
Wat doet hij als hij schrikt? En let hij tijdens het rijden meer op jou of meer op de omgeving?
Hypofocus schreef:Ik denk dat het vrijwel onmogelijk is om zo op bokt vanaf een stukje tekst te kunnen beoordelen wat dit "gedragsprobleem" zou kunnen zijn.
Daar moet je echt de situatie voor kunnen zien.
Want misschien is je pony gewoon schrik-achtig (niet zo dapper), of misschien maakt ie misbruik van je door te schrikken.
Beide problemen kunnen verschillende oorzaken hebben, en misschien zie je zelf niet alle oorzaken, waardoor het niet mogelijk is om een compleet beeld van je probleem te vormen.
Ik zou zeggen; laat er eens iemand in je omgeving naar kijken, die er verstand van heeft. Want alleen in "het echt" kun je zoiets goed beoordelen
geerke schreef:ik heb ook z'on wakkere shet...het is moeilijk om te bepalen of dat nu eigenwijsheid is of niet...het is natuurlijk wel een shet...die hebben het eigenwijs zijn zo ongeveer uitgevonden...
misschien word hij wat minder kijkerig als hij meer gewend is,als je er veel mee naar buiten gaat bijvoorbeeld...maar verder springt hij toch niet weg of zo?of gaat hij aan de kletter?
Gewoon negeren...en hem vooral niet gerust stellen...zo van..'rustig maar braaaaf',want dan krijgt hij bevestigt dat het misschien wel eens echt eng zou kunnen zijn..
Wel praten tegen hem,maar normaal..bemoedigend...zo van...'oh..zo eng al die eenden...levensgevaarlijk..'en op een normale toon.
Zo praat ik altijd ook tegen mijn paard..ook z'on wakkere...

HoRsElOvUr schreef:IcKkK ZoU hEm EeN kEeR hArD sLaAn, LeErT iE hEt WeL!!
Word jij soms ook keihard geslagen als je niet luistert ? Ik snap niet waarom jij op bokt zit als je zó met paarden omgaat, want dat doe je gewoon niet. En in bijna onleesbare msn-taal schrijven is verboden op bokt. Dus als je niet normaal kunt doen, val ons er dan ook niet mee lastig. 
HoRsElOvUr schreef:Jij bent zeker zo'n Montie Roberts?
In de kudde slaan paarden elkaar toch ook wel eens? Als straf?
xxx

Maxielover schreef:HoRsElOvUr schreef:IcKkK ZoU hEm EeN kEeR hArD sLaAn, LeErT iE hEt WeL!!
Vind je dat normaal ?Word jij soms ook keihard geslagen als je niet luistert ? Ik snap niet waarom jij op bokt zit als je zó met paarden omgaat, want dat doe je gewoon niet. En in bijna onleesbare msn-taal schrijven is verboden op bokt. Dus als je niet normaal kunt doen, val ons er dan ook niet mee lastig.
Leinearthur schreef:Jaimyliefje schreef:Misschien schiet hij wel opzij omdat hij z'n evenwicht verliest gezien jij er veel te groot voor bent. Of omdat je telkens met je been tegen zijn voorbenen aankomt?
dAT KOMT ME BEEN NIET.
EN WIL JE DAT GEDEELT E IN DAT ANDERE TOPIC HOUDEN..
SORRY VOOR CAPSLOCK
. Ik ken ze helaas ook, die maar blijven rijden op die arme beestjes
. En die roepen ook dat ze eigenwijs zijn, omdat ze zich verzetten tegen het gewicht (en de vaak nare hulpen die gegeven worden
). Wees gewoon eerlijk bij zo'n dier en ga mennen of wandelen, maar ga er niet meer op. Denk eens aan de pony in plaats van jezelf. Ilseee12 schreef:Het is een eigenwijs heids probleem, dat is duidelijk.
Je moet hem nageeflijk maken en zorgen dat hij naar jou gericht is tijdens het rijden.
Wanneerhij op jouw let zal hij minder op zijn omgeving gaan letten.
succes