Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rian_Luna schreef:hee,
ik wil binnekort ook beginnnen met bitloos rijden,
maar er zijn zoveel verschillende manieren
welk hoofdstel moet je nou kopen enz.
ik weet niet of bitloos iets voor nilan is.
ik doe het niet omdat mijn pony te sterk is,
maar ik wil gewon bitloos.
Maar ik wil me er eerst in verdiepen!
ik heb al iets gevonden,
http://www.4mypony.nl/bitloos-hoofdstel ... ts_id/1684
ook wwn kruisling systeem net als jij in gedachten had!
Ik zocht ook al boeken op bol.com maar heb niet echt iets kunnen vinden,
.
Romyjuh_Xx schreef:Rian_Luna schreef:hee,
ik wil binnekort ook beginnnen met bitloos rijden,
maar er zijn zoveel verschillende manieren
welk hoofdstel moet je nou kopen enz.
ik weet niet of bitloos iets voor nilan is.
ik doe het niet omdat mijn pony te sterk is,
maar ik wil gewon bitloos.
Maar ik wil me er eerst in verdiepen!
ik heb al iets gevonden,
http://www.4mypony.nl/bitloos-hoofdstel ... ts_id/1684
ook wwn kruisling systeem net als jij in gedachten had!
Ik zocht ook al boeken op bol.com maar heb niet echt iets kunnen vinden,
Ik ga nu weer met halster rijden om te kijken wat hij vdng doet.
Ik wil niet dat trekken en hangen in zijn mond.
Ik wil ontspannen rijden en denk dat bitloos daarvoor geschikt is.

angelaatjuh schreef:zou dan idd een kruislinks hoofdstel nemen. Die zijn minder scherp op de neus maar je hebt genoeg te zeggen. Vriendin van mij rijd bijna altijd bitloos en zei rijd veel fijner zonder bit (op elk paard)
ben echt moe, heb per ongeluk op nee gedrukt maar het moest ja zijn!
Beli schreef:Ik heb mijn paard beleerd met een touw halster maar daar kom ik nu echt mee te kort. daarna heb ik een kruislings sysyteem er op gehad zo als harry's horse heeft. daar deed mijn paard het heel erg fijn op. maar nu hij begint te puberen en mij loopt uit t e proberen rij ik met een Shack. daar loopt hij ook in het bos super op. Ik kan m gewoon zonder druk rijden en hij kan tussendoor grazen. maar ik heb wel een goede noodrem! maar dit hoofdstel kan je niet zo maar omdoen dan kan je de neus breken. laat een profesional je helpen! zorg altijd dat je de neusriem hoog genoeg hebt! en je kan via bitloosrijden.nl veel info vinden
Rian_Luna schreef:Ik zocht ook al boeken op bol.com maar heb niet echt iets kunnen vinden,
Rian_Luna schreef:Romyjuh_Xx wat leuk dat je nu zeker weet dat je gaa overstappen naar bitloos!
ik ga mijn pony eerst even door rijden en daarna ga ik overstappen.
dan heb ik nog even tijd om dingen er over te lezen enzo.
want zomaar beginnen durf ik niet aan!
mona86 schreef:ik heb een barefoot hoofdstel. had advies gevraagd aan mn instructrice en het paard loopt er super op! die van barefoot zijn ook nog eens super mooi vind ik. want waarom zou je met een bit moeten rijden? als een paard geen respect voor je heeft pakt ie toch het bit tussen de kiezen en gaat er zo vandoor.
Sissi87 schreef:Hier zijn al 10 topics over...
ris schreef:ALs je je pony laat doorrijden laat dit dan bitloos doen als je pony last heeft van het bit in zijn mond en daardoor gaat trekken kan het laaten doorrijden met bit alleen maar schade aan richten.
En dus ook zeker door laaten rijden door iemand die voor bitloos is en ook veel ervaring met bitloos heeft als je een anti-bitloos iemand je paard laat inrijden krijg je alleen maar schade bij een paard waarbij bitloos juistem ideaal is.
Famke29 schreef:maar let op: je bent niet verzekerd als je bitloos buitenritten maakt, langs de weg of in het bos, maakt niet uit! Vraag het in elk geval even na bij jouw WA-verzekeraar.