Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Misschien heeft het te maken met haar karakter..onze pony liep een paar rondjes en toen vond ze het wel genoeg en ging staken door gewoon stil te staan. Een tik hielp niet gaf alleen maar weerstand. Nagenoeg is onze pony zeeeer eenkennig en wil alleen werken voor diegene die zij als haar leider ziet (mijn vriend in dit geval) 
Simmie schreef:Lastig.
Deed het paard dit met proefrijden niet dan?
Cossie schreef:Is het toevallig een haflinger ?Misschien heeft het te maken met haar karakter..onze pony liep een paar rondjes en toen vond ze het wel genoeg en ging staken door gewoon stil te staan. Een tik hielp niet gaf alleen maar weerstand. Nagenoeg is onze pony zeeeer eenkennig en wil alleen werken voor diegene die zij als haar leider ziet (mijn vriend in dit geval)
Misschien helpt wat afwisseling door het voor haar leuk te maken bijvoorbeeld met pionnen werken oid? Al buiten de bak gereden? Misschien vindt ze de bak maar niets. Ik zou een instructeur inschakelen.
succes!
Beauty_J schreef:hmm het probleem heb ik gehad met een net gekocht paard, deze was altijd in de mond getrokken waardoor het niet meer wist of ze nou voorwaarts moest of stil staan, ook werd er in het zadel geklapt met dekont als ze een sta opzij deed, ik heb heb opgelost door in de verlichte zit te gaan staan en wat te drijven en iemand in het midden di enet deed of ze an het longeren was.
KiWiKo schreef:ik zou zeggen verkopen, dit is niet het juiste paard voor jullile. Koop een ander wat minder dominant paard terug

Jannepauli schreef:Of laat de rug/het lijf nakijken:Citaat:Zodra je er niet op zit doet ze alles perfect - Zodra er iemand op haar rug gaat zitten begint het
Lijkt op een 1 + 1 verhaal..
Swift schreef:Mijn haflinger heeft dit probleem ook maar gelukkig niet in deze mate. Bij hem heeft het ook met respect en leiderschap te maken. Voor mijn vriend doet hij alles (natuurlijk leider) voor mij doet hij inmiddels (heb hem nu drie jaar) ook bijna alles al is het niet zo vanzelfsprekend (dat ligt uiteraard aan mij en daar ben ik dan ook nog steeds in aan het leren). Maar met andere mensen is hij onder het zadel gewoon heel erg moeilijk, het ligt ook wel aan het type mens, hoe ze er op zitten en wat ze van hem verwachten. Zo is er op stal een jongen van tien die er zo mee weg rijdt terwijl vriendinnen van mij met veel meer rijervaring hem niet eens van zijn plaats krijgen...
Silly1972 schreef:Is het zadel ook goed nagekeken door een zadelmaker?
Kennis van me heeft dat nl ook gehad, bleek de boom gebroken te zijn.
Silly1972 schreef:ja niet iedere zadelmaker heeft er ook echt daadwerkelijk verstand van, maar dat is ook het enige wat ik kan bedenken aangezien je vrijwel al het andere al uit hebt gesloten.
Blijheid schreef:Is het misschien een idee om er echt een keer een dag voor uit te trekken, en te wachten op haar? Gewoon opzadelen en gaan rijden. Als ze stil gaat staan geef je been, en verder rustig blijven, doorzetten en net zo lang wachten tot ze weer gaat stappen? Al duurt het een paar uur, ze zal op een gegeven moment toch dorst krijgen, of het zat worden, en weer gaan bewegen. Dan uitbundig belonen.
Op die manier proberen of je die reactie van weer weglopen steeds sneller kan krijgen, als ze weet dat ze niet wegkomt met stil blijven staan lukt dat misschien.
Eerst alleen in stap, later hetzelfde proberen met draven.
MiniMaxi schreef:Blijheid schreef:Is het misschien een idee om er echt een keer een dag voor uit te trekken, en te wachten op haar? Gewoon opzadelen en gaan rijden. Als ze stil gaat staan geef je been, en verder rustig blijven, doorzetten en net zo lang wachten tot ze weer gaat stappen? Al duurt het een paar uur, ze zal op een gegeven moment toch dorst krijgen, of het zat worden, en weer gaan bewegen. Dan uitbundig belonen.
Op die manier proberen of je die reactie van weer weglopen steeds sneller kan krijgen, als ze weet dat ze niet wegkomt met stil blijven staan lukt dat misschien.
Eerst alleen in stap, later hetzelfde proberen met draven.
gaan we ook proberen! Bedankt!