Tegen het einde van de proef heeft ze zo'n peper in haar achterste dat ik nog nét met veel pijn en moeite de bocht om kan zeilen richting X, daar al slippend (scheef, want dan zwaait ze uit) halt kan houden, en de baan weer uit mag.
Dat geslip kostte me vanmiddag verdorie nog m'n winstpunt ook (179, 5 voor halthouden 'scheef'...)
Ze is me dus gewoon voor in de proeven. Met losrijden en bij huis kan ze het (uiteraard) wel, maar volgens mij heeft ze in de gaten dat ik in de proef er verdraaid weinig aan kan doen. Ik heb geen idee hoe ik dat gedribbel kan corrigeren, omdat ze het verder eigenlijk niet doet. want wat kan je nou doen tegen een gespannen aandribbelend paard behalve zelf loslaten en ontspannen blijven rijden?
Keer stilzetten oid heeft geen zin, de volgende x begint het feest weer van voor af aan. Ik ben zelf niet gespannen ofzo, ik heb inmiddels wel geleerd dat ik het er maar mee moet doen wat voor bui mevrouw heeft en maak me niet meer zo druk.
Ik baal hier best van, dit paard kan verdorie prima stappen, liep 8-en voor de middenstap tot en met het M1. Nu in het M2 zitten er tricky onderdelen vanuit stap in en nu is 't gedonder. Thuis is ze me niet voor en laat ze zich gewoon rijden, en is ze gewoon aan de hulpen.
Hoe zorg ik ervoor dat ze eens ophoudt met dat bijdehandte vooruitdenken en gehuppel?

Die M2 proeven zijn volgens mij niet voor niks zo bedacht...