Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

cherrylove schreef:heee
heb al een tijdje niet gereageerd*schaam schaam* maar er zitten volgens mij wel hele goeie tips bij! volgende keer dat ik ga rijden ga ik het zeker proberen.
die tip met je knieen naar het zadel duwen lijkt wel te werken!
@Meliciana: hoezo hebben sporen jou geholpen?! houd je daarmee meer je tenen naar binnen
MissEvil schreef:Als je op je zadel zit, dan 'pak' je de spier die aan de binnenkant van je bovenbeen zit vast, en trekt die naar achteren. Je knie maakt dan een andere hoek, é voíla, je tenen staan naar binnen. Zo moet je been eigenlijk hangen. Het voelt wel vreemd aan in het begin
Alleen zit je dan niet te ver met je bekken naar voor gekanteld? MissEvil schreef:A_mieke, dat werkt denk ik ook wel jaAlleen zit je dan niet te ver met je bekken naar voor gekanteld?
Bij mij is het trouwens het probleem dat ik hele zwakke en slechte knieën heb, waardoor het zeer doet mijn benen op de goede manier te leggen. Maar toch 'leg' ik ze regelmatig recht, wil toch goed zitten.

[/quote]donsje schreef:je knieen klemmen is idd niet goed ivm met spanning.. mijn methode voor mijn lesgeefkindjes;) is dat ik de beugels vastmaak aan de singel.. zo is het onmogenlijk om je tenen naar buiten te draaien (bij het naar buiten draaien van de beugels, verlies je ook het contact met je voet en de buik van het paard.. je rijd dan als het ware met je hakken)
zo blijven en je benen op de goede plaats en je houd ze stil en je tenen kunnen niet naar buiten draaien.. oefen dit een aantal keer zodat je het gevoel krijgt hoe je je voeten moet houden en ga dan weer met losse beugels verder..
succes!