Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Als hij hem heeft gestart loopt hij 2 wedstrijden weer goed bij mij en dan begint hij weer terwijl ik niet anders rij. Hij neemt hem dit weekend ook weer mee. Hij probeert het bij hem ook maar niet zo extreem tommie6600 schreef:@ miss-mallfoy. Een tik of een schop geven heeft geen zin want dan wordt het alleen erger . Heeft hij er nog een aanleiding bij.
Ik heb bij mijn weten geen zenuwen voor een wedstrijd. Heb zoveel wedstrijden gereden in mijn leven dat ik daar geen last van heb.
@ M-vainquer. Ik rij met gecombineerde neusriem. Sperriem eraf heeft geen nut dan gaat hij nog harder. Mexivcaanse neusriem werkt ook niet. Ik ga zo kijken of de ruitersportzaak hier een kinemon heeft. Zijn niet zo duur en dan probeer ik dat. Ik hou de teugel gewoon op normale maat en met losse teugel is te link. Als ik niet oplet en een poging doe om te sturen vliegt hij bij zo'n bij zo de ring uit. Een omheining houdt hem dan niet tegen. Als hij zo'n bui heeft kom ik niet meer tot hem door. Ik laat hem het zelf al uitzoeken in het parcours op het moment dat hij begint te klieren rij ik hem gewoon door naar de hindernis of de afstand passend is of niet. de ene keer redt hij zich zonder balk de andere keer met balk. Stoppen doet hij niet hij pakt hoogstens het bit vast of ik krijg hem de bocht niet om.
Mijn instructeur start hem ook af en toe maar dat is een prof en dwingt op een manier die ik nog niet ken respect af. Hij stapt op en als hij kliert zet hij hem op de rem en is het klaar. Ik doe hetzelfde en het werkt niet :( Als hij hem heeft gestart loopt hij 2 wedstrijden weer goed bij mij en dan begint hij weer terwijl ik niet anders rij. Hij neemt hem dit weekend ook weer mee. Hij probeert het bij hem ook maar niet zo extreem
.
.avensis schreef:@ tommy6600: Probeer de teugels eens als een brug vast te houden.(Dus dat je het uiteinde van je linkerteugel ook in je rechterhand houdt en anderom, dan lopen de teugels als een bruggetje tussen je handen, over de manenkam heen) op deze manier kan hij je niet uit het zadel trekken. wordt veel gebruikt bij renpaarden en het helpt ècht!