Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Beauty_J schreef:haha als ik zeg stap dans tapt ze als ik zeg draf dan draaft ze en als ik zeg galop galopeerd ze en als ik zeg ho dans topt ze. maar alleen als ik naast haar sta. en als iemand anders dat zegt doet ze het ook niet:(. en naast haar lopen? ze is erg eenkennig dus als er een vreemde naast loopt dan tja.. mag hij/zij wel een extra levens verzekering afsluiten.. maar met een zweepje wou het wel redelijk maar ik wil niet dat ik mijn paard strax met een zweepje moet rijdsen
.Citaat:Jazz en is een heel appart paard, terwijl ik er een moeilijke ferro heb lopen en een vreselijke flemmingh,
en daar is niks mis mee, je bent heus niet de enige.
dus als dat zou helpen:(.. ik heb dr ook al in duitsland gehad. ma die man kon neit bij haar in de stal komen.
echt ik had er alles voor over. dus er is maar 1 oplossing .. dus gewoon houden en blijven proberen:D suleilitha schreef:Trouble paarden? WAt versta je onder trouble paarden? Zijn paarden met de genoemde vaders volgens jou trouble paarden?
Vreemde misvatting, het zijn gewoon sensibele sportpaarden.
De klassering van iemand zegt me niks, het is mooi als iemand Z rijdt maar dat is geen garantie dat een Z-ruiter ook met onervaren jonge paarden overweg kan.
Overigens ben ik maar een B-dressuurmiep, beleren is meer mijn vak dan wedstrijden rijden.
suleilitha schreef:Dat segment paarden heb ik hier ook wel gehad, Beauty en de meest laagdrempelige jan boerenfluitjesmethode werkte het beste, duidelijk zijn en vooral niet te veel poespas. En verder kan Van Grunsven ook geen paarden beleren hoor. Die besteedt dat ook uit.
Als je er echt mee omhoog zit, kan een telefoontje naar Gert van den Hof ook nog wel eens soelaas bieden, die heeft menig verpunkt paard weer op de rails weten te krijgen.
Beauty_J schreef:ccathalijne schreef:Hm, ik vind het maar een vreemd verhaal, een beetje penny eigenlijk. Eenkennigheid zit vaak inderdaad in het hoofd van de ruiter. En ik ben het idd eens met Suleilitha, je kunt wel roepen over al je paarden met moeilijke afstammingen (je moet blij zijn dat je ze van die talenvolle afstammingen hebt!!) en je Z ervaring maar het zou best kunnen dat jij beter bent in het rijden op hoger niveau en op makkelijkere paarden dan het in het inrijden van een groen paard. En er moet echt wel iemand te vinden zijn die een paar keer bij je komt of waar je je paard een tijd neer kan zetten om door te rijden.
inderdaad vreemd verhaal ja en dat bedoel ik dus met mensen die een oordeel geven en niet weten waar ze het over hebbe. en ik opende geen topic om een dicussie te gaan voeren over wie mijn paard moet gaan rijden maar om misschien handige tips van iemand die misschien dit ook een keer heeft meegemaakt verder red ik me helemaal prima met mijn paarden:D maar k hoopte op handige tips:D in plaats van de boel afkraken
Citaat:maar het enigste is wat ik vroeg was een handige tip om haar te leren het voorwaarts gaan en het stoppen, wat ook een stukje koppigheid van haar kan zijn hoor.. maar ik heb het gevoel dat ze het niet helemaal begrijpt..