Deze week gaat het rijden echt slecht... (en vorige week nog zo goed) Dat komt denk ik omdat ik nu meer het tempo wil bepalen en haar meer terug wil rijden..(omdat zij altijd versnelt)
En ik merk wanneer ze meer moet werken ze er probeert onderuit te komen.. dat was aan het begin ook zo een periode toen ze moest leren dat ze 4x in de week 25 minuutjes wat moest gaan doen.
Nu is het lastig om altijd goed verbinding bij haar te houden.. of ze kruipt er kleine stukjes achter of ze trekt in eens heel hard aan de voorkant of doet haar hoofd omhoog.. in ieder geval is het moeilijk om constante druk te vinden.
Nu is ze volgens mijn instructrice niet voldoende aan mijn been.. maar ik hoef er maar aan te denken en ze gaat in draf.. Maar als ik aan de voorkant zit dus niet.. Het is of heel snel.. of gewoon tegen mijn been in en vervelend doen.
Wanneer ik mijn been er aan houd met het terug rijden komt ie met zijn kop omhoog. En hand er aan is gaan..

Tandarts is er 4 maanden geleden nog bij geweest.. toen had ze wat haakjes maar niet echt veel.. over 2 maanden staat er weer een afspraak voor controle (eens in het halfjaar)
Op dit moment ben ik er zeker van dat het om dominantie gaat.. Bij het terug komen (wanneer ik mijn hand er iets aan heb) slaat ze soms met een soort spaanse pas boos op de grond. (met slof kom ik aan rijden toe dan is het gevecht snel over.. alleen zonder slof gaat ze de strijd aan.. en dat kan dan een hele les duren.. en kom ik niet aan rijden toe.)
Dit is een filmpje van vorige week.. opzich was ze wel braaf (was trouwens 1e keer springen) maar je ziet ook wel wat kleine punten waar het dus mis gaat..
http://www.youtube.com/watch?v=p6qHuuCXJJU
Ik zou het leuk vinden wanneer iemand reageert die ervaring heeft met dit soort vlugge paarden en mij misschien hierin wat bruikbare tips kan geven.
Groetjes Julien
Heeft iemand misschien bruikbare tips om mijn snelle sensibele paardje goed op het been te krijgen? (behalve naast het rijden van tempowisselingen)
Of heeft iemand ook ervaring met een sensibel vlug paard dat toch niet op het been is?

Ik heb me daar niet voor opgegeven, dus ik ga je niet in de weg zitten