Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
janouk schreef:Tsja, Haflingers zijn eigenwijze monsters. Af en toe wil je ze achter het behang plakken.
Helpt het niet om met een ander paard terug te rijden? Ze heeft dit truukje geleerd en het doorbreken zal lastig zijn. Want ze zijn niet bang, vreselijk zelfstandig en eigenwijs.
Helpt het als iemand achter je loopt met een zweep, plastik zak of bezem of stukje schrikdraad (zij weet niet dat er geen stroom op staat). Het klinkt banketstaaf, maar een stukje schriklint achter haar houden en moet je eens zien hoeveel haast ze krijgt.
celticpony schreef:achteruit werkte bij mij bij een supereigenwijze arabier ook. een ezel was er niets bij, probeer het toch eens! ik denk ook niet dat je moet gaan speculeren, waar ze het fijner heeft, wie weet gaat het gewoon om "vermoeidheid" ipv een fijnere stal. wat je ook doet, het gaat erom dat druk erop bij de pogingen die je doet, druk eraf zodra ze ook maar een stap richting huis zet. eigenlijk komt het op de meest bekende regel uit...consequentie!
sorry maar kan niet laten hoor, ik ken z-ruiters die buiten nog geen drafje durven maken, dus dat zegt niet altijd wat...succes
die van mij heeft een zeer uitgebreid sprookjesboek met leuke verrassende acties. Wie niet sterker is, moet slim zijn.
Dat werkt bij Haflngers altijd. Als ze weten dat er voer op ze staat te wachten, dan komen ze overal langs.

janouk schreef:Nog even voor je gebrainstormd. Ik heb ruime ervaring met eigenwijze haflingers. hahadie van mij heeft een zeer uitgebreid sprookjesboek met leuke verrassende acties. Wie niet sterker is, moet slim zijn.
Kan je bij de bak ook een andere weg naar huis kiezen? 3 keer linksaf gaan is tenslotte ook rechtsaf.
Een andere route naar huis kan net het verschil betekenen.
Kan je anders aan de overkant van de weg rijden? Ik weet niet hoeveel verkeer er rijdt.
Als het niet kan, zou je weg moeten rijden van de bak, de andere kant op dan huis. Lekker ver weg. Tot ze niet meer zo goed weet waar ze is of zich niet meer zo zeker voelt met de steun van de vertrouwde omgeving. ca. 500 m denk ik.
Dan omdraaien en aan de overkant van de weg terugrijden en voor de bak, flink voorwaarts in een actieve draf er langs. Zodat je op flink tempo langs te bak komt. Zolang ze niet in de staak kan gaan, moet je volgens mij er dan langs zijn.
Thuis onmiddellijk voeren!Dat werkt bij Haflngers altijd. Als ze weten dat er voer op ze staat te wachten, dan komen ze overal langs.
Ik heb jaren gereden op KWPN/New Foresters, maar het hebben van een Haflinger heeft me inventiever gemaakt in 4 jaar, dan al die jaren ervoor.![]()
Succes. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. anders ben je welkom op http://www.hethaflingerforum.nl daar zitten zeer ervaren haflinger eigenaren, die graag met je meedenken, hoe wij onze maflingers te slim af zijn.