Omlaag gaan met hoofd onder racen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Omlaag gaan met hoofd onder racen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 13:54

Heey! D
e titel zegt eht eigenlijk al;
Wanneer ik in het bos rijd en er is een recht stukje laat ik mijn pony altijd gaan. Dus echt gewoon hard, maar soms ook gewoon wat minder hard, dus dat je niet zijn achtrerhand er echt onder voelt gaan. Ik weet dat sommige mensen het niet verstandig vinden. Laten we daar geen discussie over maken, anders had ik het in dat forum wel gezet!

Maar nu de vraag; Wanneer ik dan hard galopeer en ik wil hem terugnemen doet mijn pony Geryon zijn hoofd omlaag en dat zit niet zo lekker en is moeilijk uit te zittne. Hij maakt niet z'n rug bol ofzo, hij doet alleen zijn hoofd omlaag.. Weten jullie waarom hij dit doet en wat ik eraan kan doen? Het is niet echt lekker rijden zo namelijk.. Ook moet ik dan harder zijn in mijn hand en dat is al helemaal niet lekker voor hem!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:37

Komt doordat hij stuwt. Mijn paard heeft er ook een handje van, als hij iets moeilijk vindt zet hij het op een rennen, op de voorhand, uit elkaar donderend, dom rennen. Want als je rent hoef je niet te werken. Hoe je dat oplost? Drijven, laat hem meer dragen. Dus toch de bips er meer onder. Verder zou je eens kunnen nagaan of er meer signalen zijn dat hij scheef is, als hij niet in balans kan lopen is het ook niet raar als hij steun zoekt op het bit. Sowieso niet te veel met je handen doen, hij is toch wel sterker, geef hem dan niks om tegen te trekken.
Laatst bijgewerkt door Koper op 29-04-09 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 14:40

Heey! Ja, maar met normaal rijden doet hij het niet hoor! Ik rijd nu eindelijk op M niveua met hem (ben m1, maar door operaties jaar uit de relatie geweest) dus dat gaat wigenlijk JUIST goed. Maar het gaat erom als hij al aan her rennen is wat van mij dus juist mag. Als ik hem wil terugnemen doet hij zijn hoofd omlaag. En als ik hem dan zo ga laten rennen is hij juist niet op de voorhand, maar juist heel erg op de achterhand. Want je hebt een verschil tussen galop. Je hebt harde galop en echt rengalop en dan voel je die achterhand eronder schieten. Wanner ik in die rengalop terug wil doet ie het altijd. Als ik gewoon hard aan het galoperen ben doet ie het maar heel soms.. Ik denk dat het er ook iets mee te maken heeft dat ik mijn handen naar voren doe en dat het het niet leuk vind als ik ze dan weer op mijn plek doe...??

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:45

Maar waarom laat je hem zo rennen dan? Sowieso moet je het niet met je teugels op willen lossen, je merkt zelf ook wel dat dat niet werkt. Mijne weet ook wat HO betekent, en ook dat hij maar beter vaart kan minderen als hij dat woordje hoort. Toch blijft het het handigst om er voor te zorgen dat hij niet zo gaat stieren, prima als je hard wil galopperen maar zorg er dan wel voor dat je hem onder controle blijft houden. Tot je dat kan zou ik hem als ik jou was met zijn gat er meer bij rijden, en bijvoorbeeld ook niet op rechte stukken galopperen maar juist op paden met iets van bochten erin, dat nodigt minder uit tot stormen. En gaan werken aan jullie onderlinge verhoudingen.

Geryon

Re: Omlaag gaan met hoofd onder racen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 14:48

Heey, mijn stem gebruik ik ook hoor! En het is voor mijn paardje fijn om zijn ei kwijt te kunnen. Hij mag nog niet los omdat hij dan heeel gek gaat lopen doen en korte bochten enzo, hij valt dan heel vaak BIJNA. En ik wil het nog niet aangezien hij niet zo heeeel lang geleden kreupel is geweest. Normaal gaat hij wel altijd los. Ik laat hem ook gewoon rennen omdat wij dat leuk vinden. Ik heb hem echt wel onder controle en doe niet alleen met mijn teugels, ik doe ze weer op mijn plek. Lijkt me ook een beetje logisch als je langzamer wilt gaan. Dan houd je ze niet nog steeds bij zijn oren. Maar laten we hier nou geen discussie over voeren. Ik heb gewoon mijn vraag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:52

Ik denk dat je met je racepartijen meer aan je pony vernielt dan door hem gewoon los te laten. Verder zeg je zelf al dat ie niet zo lang geleden kreupel is geweest. Niet zo slim dat je dan als een wilde door het bos gaat racen en zoals ik het lees hoe je pony dan loopt en het hoofd naar beneden doet, valt ie ook nog eens ontzettend op de voorhand dus gebruikt hij zijn lijf niet goed. Niet doen dus, zoek maar een andere manier om hem moe te maken c.q. zijn ei kwijt te kunnen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 14:56

Heey! Hij is niet zo lang geleden kreupel geweest, maar hij is hier wel aan aan toe, al lang eigenlijk... Aan het losgooien zeggen sommige mensen ook, maar dat durf ik nog ewoon niet. Ik race echt helemeaaaal niet door het bos. Alleen op een recht stuk en dan ziet het er niet uit als als een gek racen hoor! Ik doe dit al heel lang en zie echt neits dat ik ''verniels'' heb aan hem. Hij valt alleen op de voorhand als ik hem terug wil nemen. Hij valt danj ook niet echt heel erg op de voorhant. IK denk dat het eraan ligt dat hij dan weer het bit in zij mond voeld en dat niet leuk vind. Ik ga proberen hem niet meer met mijn handen terug te krijgen maar met mijn zit in stem. (dit deed ik al, maar deed ook wat met mijn teugel) ik ga heel lang erover doen om hem dan langzamer te laten gaan en ik denk dat dat helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:57

Je kunt hem nog altijd beter losgooien dan onder het zadel zo te keer laten gaan.
Maar ik geloof niet dat je iets doet met gegeven adviezen, en toch je eigen gang gaat, dus ik stop er maar mee.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:00

Ohgossie wat zielig, hij voelt het bit. Dat je hem eerst zelf laat beetpakken. En eerst loopt hij op de achterhand ( :? ) En nu weer niet. Uhuh.

Nog een dingetje, zou je misschien niet ieder bericht met heey willen beginnen als je op mijn posts reageert, zo praat je maar tegen je vriendinnen. Of tegen andere mensen van jouw leeftijd, ik ben oud genoeg om het een beetje ongemanierd te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:16

Nog een laatste reactie van mijn kant dan. Dus ik begrijp goed dat deze pony nooit wordt losgegooid, tja geen wonder dat het beest dan niet te houden is.
En over je gebruik van het woord heey, dat is erg bot en onfatsoenlijk tegen grote mensen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 15:20

Hij is wel te houden, ik weet neit waar je het vandaag hebt dat hij niet te houden is? Hij komt nog even niet los omdat hij dan heel gek gaat doen omdat ik niet 6 dagen in de week intensief rijd, nu heeft hij energie over en als hij los gaat dan springt hij ook nog over het hek heen waarschijnlijk en van stal mag ik dat risicvo niet eens nemen. Hij moet eerst zijn energie kwijt, dus als ik weer helemaal intensief ga rijden mag hij los.

En over dat heey. Ik snap het echt neit hoor?!? waarom is dat nou weer bot en onfatsoenlijk. Als ik heey zeg is dat een teken dat je niet boos ofzo bent, anders zeg je neit vrolijk heey...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:21

Dan longeer je hem toch even en gooi je hem dan los?
Dan is de ergste gekkigheid eraf.....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 15:22

Heey! Ja, dat zou wel kunnen... alleen moet ik dan even iemand regelen omdat mijn pony dan helemaal tegen mij opsteigerd en dan is er niets meer me te beginnen... Ik was eigenlijk al van plan om hem los te gooien nadat ik het bos in ben geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:23

Tja, als ik mijn paarden alleen maar uit de stal haal om te gaan rijden en ze dan weer opsluit steigeren ze ook tegen me op. Arm beest!!!!
En hou je "heey" even voor je voortaan, staat niet netjes.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:29

Grappig dat je alleen in dit topic zo irritant zit te Heey-en, in eerdere topics van je zie ik het niet.
Jammer dat je zo aan het provoceren bent, denk dat een helebpoel mensen die goeie tips zouden kunnen hebben al afknappen op dat onbeschofte Heey.
Maar goed, na een bosrit losgooien is misschien wel een optie.
Gaat hij ook de wei op van de zomer?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:33

Een paard wat op de voorhand terugkomt uit een pittige galop kan meer schade aan al zwakkke plekken op de benen oplopen
dan een paard wat losloopt en zijn eigen grenzen kent. Anders eerst even longeren of de bak rijden en dan lekker los....
Je mag jezelf denk ik ook wel afvragen of het paard respect voor jou heeft als hij zo dramt bij terugnemen en steigert als je wil longeren.....misschien eerst wat grondwerk doen?

En verder sluit ik me bij Suleilitha aan. Hey is leuk voor de MSN en Hyves met vrienden en leeftijdsgenoten, maar niet voor een site als bokt waar toch wel fatsoensnormen gelden....en je eerder reactie hierop vind ik persoonlijk niet zo netjes

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 15:45

Ik wilde bijna weer heey zeggen, maar dat laat ik maar. Dat in andere topic minder heey?!?! Ik heb vet lang geen eens een topic aangemaakt en ik zeg echt bijna altijd heey, snap dat dit zo'n gezeik oplevert?!? Je zit echt alleen maar zelf dingen te bedenken. Dan dat ik hem niet kan houden en al die dingen en nu zit je te zeggen dat hij tegen me opsteigert omdat hij alleen zijn box uitkomt om alleen even te rijden. Ik weet niet waarom en hoe jij dat allemaal verzint?! Want hij is echt neit zielig omdat ik zooo veel dingen met hem doe. Snap niet waar je het vandaan haald! En ik vraag toch ook waarom hij dat doet, ik heb nu antwoord gekregen en ga er wat aan doen! Alleen hebben jullie suggesties over het op de voorhant vallen? En ja, ik ga proberen om hem niet zo hard te laten gaan!! Hij gaat altijd op de wei in de zomer en hij komt dan echt terug als een engeltje zo braaf! hij staat vaak bij ons thuis in de zomer en dan staat hij ook dag en nacht in de bak en daar is hij ook gewoon lief als het regent of weet ik veel wat en dat hij daarom dag en nacht in zijn stal moet blijven staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:50

Je kunt nu wel zeggen dat je vanalles met je pony doet alleen losgooien ontbreekt momenteel in dat rijtje en dat heeft ie wel hard nodig. Vooral een pittige pony of paard moet per dag toch minstens een uurtje of zes los kunnen lopen.
Hoe zou jij het vinden als je moeder je een kwartier voor je naar school moet uit je bed haalt en als je thuiskomt er gelijk weer instopt? Niet zelf naar buiten en alleen een pc in je kamer en misschien een klein tvtje. Ik wed dat je het behang van de muren trekt en gek wordt van verveling....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 15:54

Heey! Ja, losgooien doen we altijd en hij gaat altijd in de stapmolen. Maar sinds hij elke dag in de stapmolen gaat is hij wat vaker kreupel geworden dus doen we niet meer. We zijn er juist op tegen dat mensen hun paarden er niet zo veel uithalen. Ik haal mijn paard er daarom ook vaak uit. Grazen enzo, lekker lang rijden en na evrtroetelen. En al die dingen. Maar op een manege kan je hem neit 6 uur ofzo loszetten. Daar kan je hem maar een half uurtje loszetten en wij doen het dan al een uur... Ik zou dat niet leuk vinden natuurlijk. Maar dat steigeren doet hij daaar helemaal neit om. Hij doet het alleen met longeren. Hij komt echt vaak zijn stal uit hoor!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:20

Geryon, stel je voor:
Jouw moeder haalt je uit bed, een kwartiertje voor je naar schiool moet, je moet je natuurlijk wel even kunnen wassen.
DAn ga je naar school.
Na schooltijd ga je gelijk weer naar bed.
Eten doe je op bed, geen computer, geen televisie, alleen een kale muur op tegenaan te kijken, en dan nog af en toe een snackje om te knabbelen. De volgende dag word je weer uit bed gehaald vlak voor je naar school moet, en dat gaat zo door, week in, week uit. Hoe lang duurt het voor je het behang van de muren krabt en rotvervelend wordt als je eindelijk uit bed mag denk je?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 16:26

Ja, maar ik snap niet waarom jullie dit vergelijken? Dit is echt van ver weg als je het vergelijkt met mijn paard. En ookal staat hij de hele dag in zijn stal heeft hj altijd kuil om te eten, en een zoutsteen. Maar hij komt vaak zijn box uit hoor! Alleen op een manege kan je je oaard neit 6 uur lang los laten staan!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:27

Ja, als je in bed ligt met een grote zak chips en een liter cola, verveel je je ook nog ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:28

Zet hem dan ergens anders neer. Nu komt hij er alleen uit om te werken en hij mag een uurtje los. Hoera. Snap je dan niet dat dat voor hem een vergelijkbre situatie is als wat Billy zegt in het voorbeeld over school en je bed? Lekker belangrijjk dat hij kuil heeft, jij krijgt toch ook knabbeltjes op je kamer? Met kuil kan hij niet spelen en gek doen, daar heeft hij een weiland vol vriendjes voor nodig.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 16:30

Ja, maar ik snap niet waarom dat zo erg is... Ik zet hem niet ergens anders neer, want ik heb er nu helemaal geen problemen mee hoe het nu gaat hoor.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:33

Jij niet, maar je pony wel, anders was hij niet zo lastig en steigerde hij niet tegen je op ;)