Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aeolusnr1 schreef:Idd les nemen, en vooral in het begin dus de eerste weken eigenlijk alleen maar aandacht hebben aan het nageeflijk rijden, dus het paardje mag het bit niet vastnemen, doet hij dat wel dan aanpakken, en dadelijk weer toegeven, vooral dat toegeven is het belangrijkste want daar leert het paard van.
Je vermelde niet over welk soort paard het hier gaat en ook de leeftijd is van belang natuurlijk, maar het moet zeker mogelijk zijn dit heel sterk te verbeteren hoor.
First_Unique schreef:uhm,
ik zie hierboven dat je alleen aandacht moet hebben voor nageeflijk rijden, daar ben ik het niet zo mee eens..
Ik leer voornamelijk om mn paard van achter naar voren te rijden, dus als ie van achter goed loopt, kannie van voren pas goed nageven, zorg dus eerst dat je paard goed oor het been is en fijn zijn achterhand erbij houd ( ik doe dit onder andere door veel te schakelen metd e overgage en schijnovergangen) en als ie mooi voorwaards en aan het been is, dan pas kun je gaan kijken naar het nageefelijke,... en zolang ie dat niet is, krijg ik altijd het advies om maar even niet naar dat hoofd te kijken, dat komt wel.. als je aan het nagefelijke toekomt, wil ik je ook advieseren om alles niet te graag te willen, lekker de handjes op 1 plaats en vast-los met de vingertjes...
veel succes
0ojillo0 schreef:First_Unique schreef:uhm,
ik zie hierboven dat je alleen aandacht moet hebben voor nageeflijk rijden, daar ben ik het niet zo mee eens..
Ik leer voornamelijk om mn paard van achter naar voren te rijden, dus als ie van achter goed loopt, kannie van voren pas goed nageven, zorg dus eerst dat je paard goed oor het been is en fijn zijn achterhand erbij houd ( ik doe dit onder andere door veel te schakelen metd e overgage en schijnovergangen) en als ie mooi voorwaards en aan het been is, dan pas kun je gaan kijken naar het nageefelijke,... en zolang ie dat niet is, krijg ik altijd het advies om maar even niet naar dat hoofd te kijken, dat komt wel.. als je aan het nagefelijke toekomt, wil ik je ook advieseren om alles niet te graag te willen, lekker de handjes op 1 plaats en vast-los met de vingertjes...
veel succes
Helemaal mee eens!! Als je hem net van achter naar voren kan rijden is ie ook niet nageefelijk!! Probeer je dat wel: Dan loopt je paard NOOOIIIT goed en alleen maar op de voorhand!! dat hoofdje is niet belangrijk dat komt automatisch goed als je hem mooi VOORWAARD neerwaards hebt!!! je kan wel terug gaan vrotten met de gedachten; MIJN PAARD MOET NAGEEFELIJK lopen!! Dat win je toch niet geloof mij!!

aeolusnr1 schreef:Je vraagt hier maar raak , en ondertussen weerleg je steevast vele antwoorden, van mijn paard is zo en doet zo.
Wel ik woon eigenlijk niet zo heel ver van jou vandaan hé, en ik weet ondertussen dat jij er al heel lang mee bezig bent zonder merbare echt grote vooruitgang, wel ik durf de uitdaging aan te nemen, ik wil proberen in 2sessies een heel duidelijke verbetering te kunnen tonen.
Wanneer er geen verbetering is kost het je helemaal niks.
stuur me maar een pb
midgie schreef:Ik zou zeker nooit blokkeren.
Het probleem ligt niet bij het paard.
Leer je paard wat wijken voor druk is en rij b.v eens een tijdje zonder bit en ga dan daarna weer eens met bit rijden en gebruik het bit dan voor waar hij voor bedoelt is, verfijning , als je paard zich vast zet komt dat vanuit zijn lijf en dat moet en kun je niet oplossen door met het bit bezig te gaan.