Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jeanine84 schreef:Heeft ze er gewoon zin in? Lente in de bol? Paard dat ik rijd is ook begonnen met steigeren. In het begin was dit gewoon uit proberen en heb ik het flink afgestraft..nu doet ze het alleen nog als ze echt bang is! Misschien toch eens flink doorpakken als je (bijna) zeker weet dat het niet medisch is?
Olana schreef:hmm, echt raar. Is er niks gebeurt met rijden, ook niet met een ander er op?
Misschien kan je haar een paar dagen rust geven, wellicht dat dat scheelt. Ik vind het ook heel raar hoor.

ellepel schreef:zadel,gebit en benen zijn nagekeken.
wat voer je allemaal als ik vragen mag?
ellepel schreef:zadel,gebit en benen zijn nagekeken.
mick75 schreef:Lente in de bol. Mijn miep zit me ook aan alle kanten uit te proberen. Probeert ook te steigeren, bokken, ervandoor schieten en alles om mij uit mijn doen te halen. (gelukkig voor mij en jammer genoeg voor haar heeft ze daar niet genoeg voor in huis). Is ook een paar weken geleden begonnen, zegmaar toen het betere weer in zette.
Ik ga ervanuit dat het over een paar weken wel weer over is.
aliealie schreef:ellepel schreef:zadel,gebit en benen zijn nagekeken.
Jazeker mag je dat vragen...........
Ze krijgt 3x per dag kuil en weinig krachtvoer (dit op advies van de dierenarts omdat ze gauw aan de dikke kant is), dus zeg maar ongeveer een half bakje pavo onderhoudsbrok/Hartog balance muesli per dag.
Ze is trouwens ook wel wat zenuwachtiger in de omgang. Ze loopt onderweg ook te snurken(noem je dat zo?) en te blazen en voelt dan ook gespannen aan. Gister tijdens de les leek het ook wel of ze niet goed wilde ontspannen. Ze is dan vreselijk bezig met alles wat er om haar heen gebeurt en is dan eigenlijk niet echt met mij bezig. Als ik haar dan wat strenger aanpak door ook haar luie gedrag en haar een beetje bijtik met de zweep gaat ze meteen bokken. Ik heb me vannacht ook suf gepiekert over het hoe en wat en zit er over na te denken om haar eerst eens een paar weken niet te rijden, dan eens gaan kijken hoe het gaat, mochten het lentekriebels zijn dan moeten die dan wel voorbij zijn. Anders maar naar de kliniek en ook rug e.d. na laten kijken.