Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
it_is_me schreef:Ik zou dan eerst in de bak aan het werk gaan, aangezien je er nog niet zo lang op rijdt. En als je goed de controle over het paard hebt, dan nog eens proberen naar buiten te gaan.
it_is_me schreef:Ik zou dan eerst in de bak aan het werk gaan, aangezien je er nog niet zo lang op rijdt. En als je goed de controle over het paard hebt, dan nog eens proberen naar buiten te gaan.
prints schreef:ga je alleen naar buiten of met een mede ruiter?
evt kun je onder het galloperen een keer terugschakelen naar draf of stap zo laten merken dat jij bepaald hoe hard ze mag.
in de bak moet je veel overgangen gaan rijden en haar op jou laten wachten dus loslaten maar niet versnellen.
terug pakken en pas vooruit als jij het zegt.
het harder galloperen altijd onder controle laten gebeuren dus niet met een los teugeltje. je moet haar ten alle tijden kunnen remmen.
)
uit eigen ervaring maakt een rustig paard weinig uit als ze eenmaal de route kennen. Pelryo schreef:ik heb precies hetzelfde met een merrietje... tis een engel tot het eerste galopje dan is ze wakker. Mag ik vragen watvoor bit je erin hebt hangen? Ik rijd nou met een ongebroken trens en ze krijgt een ruk in dr mond als ze loopt te klieren en houd dan op ( maar ze heeft dan ook een mond van beton, ze heeft me handen al eens opengetrokken)
Toch zou i kstreng zijn als ik jou was stappen is stappen al moet je stil gaan staanuit eigen ervaring maakt een rustig paard weinig uit als ze eenmaal de route kennen.
Apacheshadow schreef:Pelryo schreef:ik heb precies hetzelfde met een merrietje... tis een engel tot het eerste galopje dan is ze wakker. Mag ik vragen watvoor bit je erin hebt hangen? Ik rijd nou met een ongebroken trens en ze krijgt een ruk in dr mond als ze loopt te klieren en houd dan op ( maar ze heeft dan ook een mond van beton, ze heeft me handen al eens opengetrokken)
Toch zou i kstreng zijn als ik jou was stappen is stappen al moet je stil gaan staanuit eigen ervaring maakt een rustig paard weinig uit als ze eenmaal de route kennen.
er zit gewoon een enkel gebroken trens in. Maar ze heeft vroeger als het goed is met stang en trens gelopen. Ik ben vind ik zelf wel streng maar ze is er totaal niet van onder de indruk. Als mevrouw niet mag doordribbelen gaat ze zijwaarts. Hoe dan ook zal ze doorgaan
)
(wel knap)Stanzie schreef:Hoe vaker je naar buiten gaat dan wordt het meer gewoonte voor haar. Als je in stap gaat laat haar dan flink door stappen. Dus niet inhouden maar haar flink door laten stappen. Hoe harder jij aan de teugels trekt hoe meer verzet je krijgt. (druk is spanning) Geef haar dus de ruimte met je hand en bepaal het tempo met je zit.
wollewaps schreef:misschien met iemand anders erbij naar buiten? (een ervaren buitenrij paard) dit wil nog wel eens helpen