Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En dan wél een schop geven, maar door de bijzet niet de ruimte kunnen geven om ook daadwerkelijk naar voren te gaan? Lijkt mij niet een fijne oplossing
.. Het gaat namelijk niet om het vastknopen naar beneden, dit is ook niet wat ermee gebeurt.. Solange221 schreef:Nee Wendy15 nog nooit van de stootteugel gehoord soms??? Volgens mij snap jij het effect niet helemaal... Als je niet weet wat ik bedoel kun je ook moeilijk oordelen.. Het gaat namelijk niet om het vastknopen naar beneden, dit is ook niet wat ermee gebeurt..
Het paard is gewoon vrij in zijn bewegen en wordt niet naar beneden getrokken, de teugel komt pas in actie als hij zijn hoofd omhoog gooit.. Dat geldt trouwens voor alle hulpteugels, dat zij pas in actie komen als dat nodig is.. Maar dat weet jij waarschijnlijk niet aan jouw reactie te horen..

Net als ruiters die naar een slof grijpen zodra het 'lastig' wordt. Een goede ruiter die het af en toe als hulpmiddel gebruikt prima, maar bepaalde dingen moet je gewoon niet zomaar mee gaan aanklooien imo
Maar daarom zeg ik ook, bij goed gebruik, en niet zomaar wat gaan aanklooien als je er geen ervaring mee hebt
Goed lezen is ook een kunst 
Hoop dat de ts een goede oplossing vind zonder allerlei rare kunsten te moeten uithalen

Wendy15 schreef:Je hoeft niet zo aanvallend te doen hoorMaar daarom zeg ik ook, bij goed gebruik, en niet zomaar wat gaan aanklooien als je er geen ervaring mee hebt
Goed lezen is ook een kunst
Maar op jou ga ik verder niet eens inHoop dat de ts een goede oplossing vind zonder allerlei rare kunsten te moeten uithalen
ik maak mijn punt klaar..Citaat:Dat heb ik wel al een paar keer geprobeerd, dan deed ik de slof eraan, helemaal los, zodat hij hem alleen voelde als hij zijn hoofd de lucht ingooide, maar dat heeft eigenlijk ook weinig uitgehaald... Van bijzet ben ik eerlijk gezegd niet zo kapot, omdat deze niet echt meegeeft en ik bang ben dat dan de ontspanning en het ruggebruik verloren gaat...
Intervarno schreef:Ik rijd met een dubbele neusriem, met de sperriem vrij los. Ik zal het vandaag of morgen eens proberen zonder sperriem, wie weet help het
Ik hoor ook vaak dat paarden beter gaan lopen op een lage neusriem? Is dat het proberen waard, of zal dat geen effect hebben?
Intervarno schreef:Ik rijd met een dubbele neusriem, met de sperriem vrij los. Ik zal het vandaag of morgen eens proberen zonder sperriem, wie weet help het
Ik hoor ook vaak dat paarden beter gaan lopen op een lage neusriem? Is dat het proberen waard, of zal dat geen effect hebben?