Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bitloos kun je je paard net zo goed opleiden als met bit.
) _Google_ schreef:Zijn bit is helemaal van koper. En ik longeer om de dag met een elastiekje. Maar ik ga het eens proberen met een ander bitje.
Kan hij ook last hebben van het wisselen?
_Google_ schreef:Nee, sorry bitloos is geen optie.
De ruiter wat hem rijd heeft een zachte hand en het is zeker niet zo dat ze blijft zitten door middel van kracht.
En hij knoeit idd wel met het eten van zijn voer, maar dat komt door het wisselen ?
_Google_ schreef:Ik vroeg niks over het elastiek. Daar werk ik mee en dat is mijn keuze. Denk niet dat het iets te maken heeft waarom hij onder het rijden met zijn hoofd slaat.
Bitloos ben ik ook geen voorstander van. Mijn eigen keuze.
Die 'blinde wolfstanden' kan ik die voelen bij hem?

Citaat:Citaat:_Google_ schreef:
Ik vroeg niks over het elastiek. Daar werk ik mee en dat is mijn keuze. Denk niet dat het iets te maken heeft waarom hij onder het rijden met zijn hoofd slaat.
Bitloos ben ik ook geen voorstander van. Mijn eigen keuze.
Die 'blinde wolfstanden' kan ik die voelen bij hem?
Waarom vraag je dit terwijl er naar een website is verwezen? Daar vind je je antwoord namelijk.
Verder zijn de elastieken en persé door willen gaan met bit je eigen keuze, zeg je. Maar zijn het ook goed doordachte keuzes en heb je je vantevoren goed geïnformeerd over de werking van de elastieken en van het bit?
Volgens mij is dat namelijk niet zo, want je wist bijv. ook niet dat wisselen een pijnlijke periode is voor een paard.
En aangezien je nog veel niet weet, zijn dit dus geen goede keuzes, vind ik.
Maar goed, dat is de discussie niet, maar ik hoop dat je je goed gaat inlezen in de materie.
Ieder paard is zonder bit te rijden en juist ook op jonge leeftijd is dat veel fijner voor ze.
Je zou altijd nog kunnen overstappen naar het bit als hij klaar is met wisselen.