Meer mensen die maar 1x per week rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xanti

Meer mensen die maar 1x per week rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 19:26

Ik heb een 15 jarige KWPN, die achter mijn huis staat.
Helaas heb ik maar weinig tijd en rijd ik maar 1x per week. We gaan dan een buitenrit maken, veel stappen en een beetje draven en galopperen. Ik heb me heel lang schuldig gevoeld dat ik zo weinig rijd.
Zijn er meer mensen die maar 1x per week rijden? ( en voelen jullie je ook schuldig?)

m1992

Re: Meer mensen die maar 1x per week rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:30

Ligt aan het weer, als het slecht weer is en de bak is te nat of te hard, dan kan het zijn dat ik een week niet rijd. Anders toch wel vaker. Tenzij ik het echt super druk heb, en ja dan voel ik me wel schuldig. Maarja aan sommige dingen kun je gewoon weinig doen.. ;)

vbps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:33

Hangt bij mij ook van het weer af. Maar meestal rijd ik wel 5 x per week. En als ik het heel druk heb met school rijd ik ook minder. Ik voel me schuldiger als ze een week op stal staan.
Gellukig gebeurt dat nooit.. :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:38

Ik rijd maar 1 keer in de week. Op mijn bijrijd tinker, ik heb simpelweg niet genoeg tijd voor haar. Zelf heb ik nog 2 paardjes waar ik niet meer op kan rijden omdat ik daar te groot voor ben, maar die worden 2 keer in de week bereden door een meisje en verder doe ik echt werkelijk van alles met hun en dus niet de tijd om mijn tinker te berijden.

Daarom vind ik het ook fijn dat ze niet van mij is maar dat ik haar alleen verzorg. Mijn eigen paarden.... pfoe daar maak ik gewoon tijd voor, ze gaan voor school, voor alles. Of het nou regent of niet, ik moet met 1 van hun elke dag iets gedaan hebben.. :)
Ik denk ook dat je moet kijken naar de situatie van je paard. Mijn tinker staat bijvoorbeeld 24/7 buiten met 3 andere tinkers en ze kan dus de hele dag vrij bewegen, mijn paarden staan ook 24/7 buiten met elkaar en hebben ook de ruimte. Als je paard 20 uur in de stal staat dan vind ik dat je hem sowieso elke dag moet berijden en intensief.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:38

Ik reed altijd maar heel weinig, dit kwam ook doordat er het slecht weer is geweest, en er plassen in de bak lagen
of dat het bevroren was...
Maar ik rij hem nu 6 dagen in de week :)

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 19:42

Ze staat dag en nacht buiten met haar maatje en onbeperkt hooi. Nu nog in de bak, in de zomer ook in het weiland.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:44

Dan zie ik weinig problemen.. ze kan de hele dag haar benen strekken en 1 keer in de week een welverdiende buitenrit.. heerlijk :) !

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:45

Meld zich! Ik heb een haflinger van 7 jaar maar omdat ik niet bepaald een lichtgewicht ben probeer ik de belasting ook zo weinig mogelijk te doen. Ik ben blij met 1x rijden op de week. Ik heb geen behoefte aan meer :D

Ze staan toch het hele jaar door op de wei...

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:45

Jup, ik rijd ook maar 1x/week.
Zit nu op kot in Leuven en paardje staat in Lede (Oost-Vlaanderen) dusja, elke dag even over-en-weer is niet zo makkelijk :+
Maar het is niet zo dat ik haar maar 1x/week zie hoor! (meestal 3x)
Ga min. 1X in de week vanuit Leuven naar haar toe (uurtje en kwartiertje treinen) en in het weekend ga ik altijd met mammie vanuit Antwerpen (uurtje auto). Ze staat dus eik altijd veraf :+
Gewoon omdat ze bij mijn oom 24/7 weidegang heeft en je haar daar in haar groepje (waarvan zij DE baas is) echt geniet.
Ze houdt ook helemaal niet van rijden...ze is elke X een beetje slechtgezind na het rijden, zodoende heb ik zo voor de 1ste x in een maand weer gereden en ben ik de andere x gewoon wat gaan tutten en wandelen enzo.
De laatst x dat ik ben geweest, was ze dus ook altijd vrolijk, maar toen ik gisteren terugging was ze wat sjaggo omdat ze dacht 'damn, gaan we weeer rijden', heb dus gewoon maar wat gepoetst enzo :)

Maar ik vind het eik wel goed zo hoor, ze is 13, altijd in de wei en ze is gelukkig, dus...waarom zou het niet kunnen?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:47

Ik verkeer nog altijd in de overtuiging dat mijn ponnie het leuker vindt lekker rond te racen met z'n vriendjes in het land. Dus in tijden dat ik weinig, of helemaal niet rijd zoals nu, voel ik me daar echt niet schuldig over.
Zou 'ie 24/7 op stal staan, wat ik niet voor me zie met mijn paarden maar toch, dan zou ik mezelf verplichten elke dag voldoende beweging voor m'n paarden te verzorgen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:49

Hier nog 1 die maar 1x in de week rijdt!
Mijn bijrijdster mag pas in mei weer rijden :(
Normaal werd hij 3 a 4x per week gereden. 2x door mij, de rest door mn bijrijdster.
Nu is het winter dus ik vind het niet zo'n ramp!
Ik heb een vriendinnetje voor hem gekocht (shetveulentje) en dus hebben ze elkaar :o

Misskaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:51

Zolang het paard lekker met z'n vriendjes buiten staat elke dag zie ik geen probleem. Beter eens in de week kwaliteit rijden, dan meerdere keren afraffelen lijkt me.

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 19:54

Leuk te horen dat meer mensen niet zo vaak rijden.
misskaren: Echt kwaliteit rijden is het niet, haha. Lange teugel en lekker relaxed doen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:59

Xanti schreef:
Leuk te horen dat meer mensen niet zo vaak rijden.
misskaren: Echt kwaliteit rijden is het niet, haha. Lange teugel en lekker relaxed doen.

Hahaha bij mij vanaf oktober ook niet, maar nudat de 1e endurance wedstrijd niet meer zo gek ver weg is ben ik toch wel serieus begonnen weer ;)
Ik ben benieuwd hoeveel hij is weggezakt in 4 maanden veel minder doen kwa conditie.
Maar we zullen het 29 maart zien in Helchteren!!
Ik ga komend weekend wel weer een keer de hartslagmeter eraan hangen :j

Denihy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:56

Als het weer niet mee zit kan ik soms zelfs langer niet rijden, balen! Vanaf morgen kan ik er weer helemaal voor gaan^^

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:02

Hier hetzelfde, mijn paardje staat samen met 3 vriendjes 24/7 vrij met schuilstal, ik rijd meestal 1x per week een dressuurlesje op woensdag van een halfuurtje zodat zij (en ik :D ) toch soepel blijft, op zaterdag maken we meestal een buitenrit en dat is meestal ook gewoon wat relexad doen :D . Ik voel mij hier niet schuldig over, ik zou me vreselijk schuldig voelen moest mijn paard de hele tijd op stal staan maar toch elke dag rijd, wat in mijn ogen dierenmishandeling is want een paard heeft echt niet genoeg aan een uurtje rijden 23 u op stal ;) Dan heb ik veel liever een gelukkig paardje dat met vriendjes vrij kan spelen en maar soms eens moet werken!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:07

Als het paard buiten komt met soortgenoten en verder voldoende aandacht krijgt zie ik het probleem niet.
Volgens mij is aandacht en beweging gewoon belangrijk, maar als je dat zonder rijden kunt bereiken lijkt mij niets aan de hand?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:08

ik rijd nu ook maar 1 of 2 keer in de week... maar dat is maar tijdelijk in verband met me stage

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:39

Ik rijd ook maar 1, heel soms 2 keer per week. Ik woon op kamers, dus ben niet altijd bij mijn paard. Maar ze staat doordeweeks prima bij mijn ouders bij de anderen in de wei. Denk dat ze dus weinig te klagen heeft. Ik heb haar in augustus gekocht, omdat het paardenvirus weer behoorlijk begon te kriebelen bij mij en ik graag in het weekend een ritje maak. Daarom heb ik gekozen voor een betrouwbare merrie van 14 jaar. Nog geen moment spijt van mijn keuze gehad, ondanks dat ik niet zoveel tijd heb.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:03

ik rijd 1 tot 2 keer in de week. Ik heb 1 keer in de week les en ik probeer om 1 keer per week op een buitenrit te gaan. (helaas werkt het weer vaak tegen). Als ik mijn merrie vaker in de bak zou rijden dan wordt ze heel boos dat wil ze echt niet 2 tot 3 keer in de week is voldoende voor haar. Ze is nu ook nog maar net 5 dus ik wil ook voor de groei nog niet vaker rijden. Van de zomer ga ik wel beginnen met endurancetraining en dan als ze 6 of 7 is starten in de endurance.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:10

Ik rijdt meestal met dit weer nog niet eens 1x in de week, eerder 1x in de twee week, voel me er ook schuldig over, maar weet niet waar ik de tijd van weg moet halen..

nicolailover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:14

ik rijd in de winter 1x per week en als de grond hart is nog minder
in de zomer rijd ik 3x in de week of meer
maar bouw het wel steeds goed op en af

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:17

Minder rijden door tijdgebrek is tot daar aan toe zolang het tijdgebrek maar niet ten koste gaat van de verzorging is er niets aan de hand toch?
Veel mensen zullen nu minder rijden dan straks als het weer langer licht is en beter weer, niet iedereen heeft een binnenbak tot zijn beschikking om lekker door te kunnen gaan..

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:32

Ik rijd op dit moment ook niet veel. Ik heb zelf een peesontsteking in mijn schouder en paardje heeft een rugblessure gehad. Sinds de revalidatie zijn we veel bezig met grondwerk. Dit is gewoon heel leuk om te doen, zo leuk dat ik het rijden er voor over sla. Ze staat wel op stal, dus ga ik (samen met bijrijdster) er wel elke dag naar toe. Het is dus zeker geen tijd gebrek.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:33

Met wat geluk rijd ik nu ook zo 1 keer in de week, hooguit 2 keer in de week.