Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Marion71 schreef:Ga op zoek naar de oorzaak en ga niet aan de slag met het gevolg.
midgie schreef:De tip met het halstertouw zou ik zeer zeker niet opvolgen, kan behoorlijk fout gaan en is erg dwangmatig en super dom (SORRY), train en dier beter met respect en inzicht .
midgie schreef:Bij mij is er nooit iets mis gegaan , om de simpelen rede dat ik dit nooit zo zou doen, vergt van onkunde als je op deze manier je paard er doorheen moet rijden, sorry, maar dat is mijn mening.
Is niet eerlijk tegenover je paard ook, je paard kan nooit meer behoorlijk een signiaal afgeven als hij vast word gezet met een halster touw, hoe geeft hij aan dat zijn spieren niet meer kunnen?? er is geen ruimte voor, en technisch klopt het al helemaal niet, het is erg dwangmatig , of zie ik dat verkeert??
Kan naar mijn idee ook erg gevaarlijk zijn als je het bij het verkeerde paard zou doen, erg gevaarlijk en denk ik.
ccathalijne schreef:En Loesje, natuurlijk succes met je les!!
ccathalijne schreef:Mag ik vragen of jij wel eens iets van een bijzet of iets dergelijks gebruikt bij het longeren, ben namelijk erg benieuwd hoe anderen dat dan doen.
Marion71 schreef:Probleem is dan Lusitiana en TS dat niet elke DA dat altijd goed herkend. Vaak gehoord "niks aan de hand", terwijl ik wist dat er wat mis was. Ook in jouw geval is er wat mis, en nu aan jou om dat op te (laten) sporen. Dus een goede paardenDA inschakelen die niet uitgaat van dat paarden zich aanstellen (dat is een menselijke eigenschap). Hou je ons op de hoogte?