Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.. wakiekie schreef:die van mijn doet het ook..
als die zijn achterhand eronder zet, dus puur alleen als die echt aan het werk moet,
maar het niet fijn vind, want hij heeft hier nogal moeite mee..
dus ik weet percies wanneer die de achterhand er goed onder heeft,
ik heb er ook geen moeite mee.
maar dat dit puur stress is wil ik niet zeggen
genoeg paarden die dit ook doen wanneer ze wel
lekker ontspannen lopen..
vur schreef:Knarsentanden uit ontspanning is echt te gek voor woorden. Natuurlijk doet een paard dit uit spanning. Nog nooit zoiets vreemds gehoord. Op de 1 of andere manier is het stress, dat kan gewoon echt niet anders. Dit moet je echt goed in je oren knopen. Op zoek gaan naar de oorzaak (rijtechnisch) is echt een must, wil jij je dit paard afleren voordat het inderdaad misschien een gewoonte wordt.
midgie schreef:wakiekie schreef:die van mijn doet het ook..
als die zijn achterhand eronder zet, dus puur alleen als die echt aan het werk moet,
maar het niet fijn vind, want hij heeft hier nogal moeite mee..
dus ik weet percies wanneer die de achterhand er goed onder heeft,
ik heb er ook geen moeite mee.
maar dat dit puur stress is wil ik niet zeggen
genoeg paarden die dit ook doen wanneer ze wel
lekker ontspannen lopen..
Dan hebben die genoeg paarden toch stres![]()
Jou paard doet het ook zeg je als hij aan het werk gezet word, waak er voor dat het dus geen gewoonte word en ga eens naar je eigen rijtechniek kijken, pas die aan aan wat de pony op dat moment lichamelijk en geestelijk aankan, als hij met zijn achterhand meoite heeft dan moet je daar aan gaan werken zonder stres, anders heeft het dier er echt geen plezier in.
hihi. Denk wel dat het uit irritatie van het een of ander komt. Geloof niet dat ze het doen als ze echt blij en relaxt zijn. But who knows, misschien doet hij 't als ie iets moeilijk vindt - gewoon als reactie. De een zwiept een keer met z'n staart, de ander knarst. Succes!
en houd zijn wiebelige oortjes (ontspannen oren) houden, dit noem ik dan geen stress. Evydepevy schreef:Zelfs Painted Black van Anky knarsthihi. Denk wel dat het uit irritatie van het een of ander komt. Geloof niet dat ze het doen als ze echt blij en relaxt zijn. But who knows, misschien doet hij 't als ie iets moeilijk vindt - gewoon als reactie. De een zwiept een keer met z'n staart, de ander knarst. Succes!
Tarjoy schreef:Er zijn mensen zijn die een snachts een bitje in hun mond hebben voor het tandenknarsen in hun slaap.
Dan ben je ook helemaal ontspannen.
Waarom zou dat met een paard niet kunnen??