Ik heb een Connemara merrie , gekocht toen ze net 3 was voor mijn dochter (toen 9jr)
Ze heeft er op leren rijden en ze kon alles met haar.
Ze heeft op verschillende stallen met haar gestaan maar het bleef een super pony (op wat angsten na)
Ze is altijd al niet zo,n held geweest ,maar iedereen kon er gewoon op.
Ze heeft zelfs met mn dochter in de Sinterklaas intocht gelopen..
Nou stond ik hiervoor op een andere stal waar het verder helemaal super was ,maar ze kon maar niet wennen aan de box en was erg schrikkerig erin.
Maar buiten haar stal was ze superbraaf, mijn dochter die haar had gekregen ging puberen dus ja paardje vond ze niet meer interesant.
Dus uiteindelijk heeft mijn kleinste dochter van 9 wat lesjes op haar gevolgd (vorige stal)
Dat ging super , nu ben ik eind nov. verhuist van stal om mn paardje toch die rust te geven in stal.
En dat gaat allemaal super maar nu is ze weer niet te rijden in de bak!!
We hebben beide bakken op de nieuwe stal geprobeert maar ze word zo hyper en vlucht van alles en gaat race en dan draait ze zich 90 graden om en ja dan vlieg je er makkelijk af..
Durf mn dochtertje er ook niet meer op te zetten.
Zelf ben ik niet zo,n held dus durf er ook niet op (omdat mn dochter haar altijd reed)
Nu kwam van de week een vriendinnetje langs die ook vaak op Gold heeft gereden , maar die lag er ook binnen 2 min. af.
Nu heeft een vrouwtje van stal haar gereden met sporen en slof en uiteindelijk ging het goed ,, maar zodra ze iets de vrijheid krijgt of je er gewoon op stapt zonder hulpteugel dan vliegt ze er weer vandoor.
Dus wat zouden jullie me aanraden??
weg doen is geen optie want dat kan ik never over mn hart verkrijgen!!
Alvast thnx voor de tips