Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

jodi schreef:Een goede osteopaat 'kraakt' niet.En kan erg veel goed doen.
Enige probleem: een goede vinden...

giotto schreef:Met een andere ruiter is ze ook moeilijk en sterk.
Ik ken het paard en heb er mee gereden ...en Feelsoproud en ik hebben een totaal andere manier van rijden...en ik denk dus niet dat aan haar manier van rijden ligt want bij mij liep ze hetzelfde...

crossmonster schreef:Kraken ben ik geen voorstander van, heb daar meerdere toppaarden van naar de kl0te zien gaan.
Dat gesla met die hamers geloof ik zelf niet meer in dus
Wat ik eerst zou doen bij dit paard, is een stel foto's van de rug, klinkt een beetje als kissing spines of iets in die trant.
Een martingaal heel kort eraan doen??
Kan me voorstellen dat dat dier zich nog meer verzet...
Hoe is ze met longeren? Ik neem aan dat je als afwisseling en ontlasting van de rug zo nu en dan longeerd?
Hoe loopt ze dan, geeft ze dan wel na ?
Voor je verder gaat modderen zou ik naar de kliniek rijden en foto's laten maken van rug en als daar niks uit komt, van de hals.
Dikke kans dat er ergens een probleem zit
lailapri schreef:Is ze met de hand gevijlt of electrisch en door wie is ze gevijlt (gebit)
Zijn al haar ingewanden oke en haar si gewricht etc. (osteopaat, fysio, chiropractor, iemand die haar ingewanden etc kan doormeten op energetische wijze of via bloedonderzoek, etc)
Chaelle schreef:Mijn paard liep in het begin ook erg met zijn hoofd naar omhoog en altijd schudden. Heb hem toen ook laten nakijken (tanden, bit, zadel, dierenarts) en er werd niets ernstig gevonden. Heb toen wel de overgang gemaakt naar bitloos maar dat hielp ook niet. Vervolgens heb ik de osteopaat laten komen en zat hij vast in zijn rug net achter het zadel. De osteopaat is nu al twee keer geweest en elke keer na de behandeling voel ik erg veel verschil en geeft hij heel mooi na. Misschien kan je dit nog eens overwegen. Maar let wel op: Niet elke osteopaat doet zijn werk goed..
midgie schreef:Ja na laten kijken door een osteopaat of eens lekker laten masseren kan nooit geen kwaad.
Kijk ook eens op http://www.paardenbegrijpen.nl denk dat dat ook een oplossing kan zijn, heb al heel veel paardjes zien verandere onder het zadel, incl de mijne.
De martingaal en slof zou ik echt niet meer gebruiken, dat maakt het alleen maar erger en het paard sterker, de spieren worden op deze manier fout getraint.
Mijn instructr Angela Remie ( http://www.avalonsruiterbegeleiding.nl)
geeft les ter hoogte van Roosendaal , misschien eens een optie om bij haar een lesje te nemen, ze geeft 22 jan een info avond over haar bloktrainingen die binnenkort gaan starten, staat meer van op haar site, dat zal altijd in de buurt van de grensstreek ter hoogte van (Essen) zijn, dus niet zo heel ver bij jou vandaan.
Maar denk dat je daar best mee geholpen kan zijn en je paard wat meer ontspanning te geven, zij werkt ook samen met een DA en een Masseur die ook hele verbeteringen zien bij deze trainings wijze.
Als je meer info wil , kun je pbje.
giotto schreef:Met een andere ruiter is ze ook moeilijk en sterk.
Ik ken het paard en heb er mee gereden ...en Feelsoproud en ik hebben een totaal andere manier van rijden...en ik denk dus niet dat aan haar manier van rijden ligt want bij mij liep ze hetzelfde...
labionics schreef:Google op Antoine de Bodt en er wordt veel duidelijk
KiWiKo schreef:zou je een filmpje kunnen maken van het rijden?