Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Alvast bedankt! ch_ntii123 schreef:To Beantsje;
De tink is ongeveer 8 en heeft een hele tijd weinig gedaan..
Ik rijd best wel lang los (uitstappen trouwens ook goed). Ik probeer dan met lange teugel figuurtjes te rijden en versnellingen te maken, maar dit gaat moeizaam. De staf is ook niet erg snel, en zodra ik hem aandrijf totdat hij bijna gaat draven en dan terug neem dan loopt hij nog geen minuut wat harder en valt dan weer terug.
Wel is het zo dat als ik ook maar een klein stukje heb gegalopeerd dat hij dan wel wat voorwaardser is.. maar valt daarna weer terug in zijn zelfde patroon..
Dat is dus een uitstekende manier om los te stappen. maar ook met losstappen moet het tempo correct zijn!Citaat:Vorige week heb ik gereden zonder zadel en met een lange teugel, veel bochtjes in draf en stap, en dan alleen met de benen sturen (dus absoluut niet met teugel, behalve als hij bijna de bak uitloopt omdat hij t niet snapt/of niet wil snappen)..
helemaal mee eens, dan stompt hij juist af. Als je drijft en hij reageert, maar valt binnen enkele stappen weer terug, dan moet je meteen een tik met de zweep geven want hij moet leren dat hij in het zelfde tempo doorloopt tot jij wat anders wil. Maar het is dan wel belangrijk dat er veel wisselingen volgen!Citaat:Ik probeer altijd de volle bak te gebruiken en ga kris kras door de bak (ook om hem wat soepeler te maken). Maar om hem nu continu aan te sporen omdat hij harder moet lopen lijkt mij ook geen goed idee.. (?)
Ja, maar ook tempowisselingen binnen 1 gang. Vooral binnen de draf! en houd het nog een beetje simpel met de figuren, lekker grote wendingen, want anders maak je het nog moeilijker om tempo te houden.Citaat:Dus veel figuurtje, verschillende gangen en veel wendingen?..
Citaat:.
Ik doe mee aan die (onofficele)wedstrijd in Leusden (tinekrdag).. dus hoop dat hij tegen die tijd wel wat sneller is..![]()
. Alvast bedankt!