Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ukje schreef:Weet je toevalig ook waar hij is ingereden zou ik daar is gaan kijken. Als ik dit zo lees lijkt het of ie niet goed is ingereden.
aeolusnr1 schreef:Toch denk ik ook dat het inrijden nog een beetje meer ingeoefend moet worden , dus dat er in die stal een paar dingen overgeslagen zijn, die je dan nu nog zult moeten instaleren.
Ook jij moet natuurlijk een beetje mee les krijgen om te kunnen aansluiten op de manier waarop hij dan getraind is.
Als het aan het zadel zou liggen dan zie je die verandering eigenlijk onmiddelijk en is er dus verder gewoon extra trainingswerk maar niks meer aantrekken dus van die voorbije maand met een niet echt passend zadel.
Eerst weer grondwerk doen, en van daaruit ook verder opbouwen.
En heel veel aandacht besteden aan het nageeflijk en bereidwillig meewerken van je paard, maar jij moet ook opletten da je dus niet begint met iets harder te trekken aan de teugels want daar maak je hem alleen maar harder mee.
Zorg ervoor dat hij nageeflijk wordt ( dus het paard mag onder geen beding het bit vast nemen )
troi schreef:Het klinkt alsof die paard nog goed moet worden doorgereden. Je zegt dat je paard ongevoelig is, dat is nooit zo, een paard voelt een vlieg landen. Hij reageert niet op je been omdat hij of dat niet wil of omdat hij dat niet goed doorheeft. Dat is dus een kwestie van trainen, en in geen geval harder schoppen. Hetzelfde met het bit, kwestie van trainen (scherper bit is dus ook echt af te raden..). Het klinkt een beetje alsof jij als ruiter gewoon nog niet toe bent aan een paard dat nog zo groen (en waarschijnlijk vrij eigenwijs) is.
troi schreef:Tja, Wat is je eigen gevoel hierbij eigenlijk?? Heb je nog zin om met dit paard aan de slag te gaan?? Want het klinkt een beetje alsof dit nog een flinke klus wordt om echt een goede combi te worden..