Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
shera schreef:Mijn paard is ook zo'n lomperd met laden.
Geduld is de beste remedie. Die van mij gaat ook in de lijn hangen als die achter haar achterhand zit. Ik lok haar de trailer in (belonen, belonen en zorgen dat je de wereld aan tijd hebt. Desnoods neem je de eerste keren genoegen met twee voeten op de klep) Zodra ze erin staat houdt mijn man de lijn wel strak achter haar (ze blijft dan wel staan als ze de lijn voelt) en maakt de stang vast. Het gaat nogsteeds moeizaam maar iedere keer ietsje beter
Puchje schreef:Ik zou het over een totaal andere boeg gooien. Verdiep je eens in grondwerken en Natural Horsemanship.
Vaak worden hier hele goede resultaten mee bereikt.
Puchje schreef:Ik zou het over een totaal andere boeg gooien. Verdiep je eens in grondwerken en Natural Horsemanship.
MSophie schreef:Puchje schreef:Ik zou het over een totaal andere boeg gooien. Verdiep je eens in grondwerken en Natural Horsemanship.
Hier sluit ik mij bij aan..
zet je trailer een keer op blokken dit is stabieler dan achter een auto iedere stap belonen.. en stuur hem de trailer in inplaats van ervoor te gaan staan..
mijn pony vertrouwd na 2 jaar de trailer nog niet voorledig en iedere keer beginnen we weer van voor af aan.. maar het gaat langzaam beter..
trailers zij smal en daarom eng.. ik weet niet wat voor trailer je zelf heb? ik heb een oude waar een nieuwe bodem in komt zodat je dat boem boem niet meer hoort (is een gietvloer)
Puchje schreef:Wie heeft het over een cursus van 165 euro ?![]()
Kijk eens op http://www.paardnatuurlijk.nl
En je moet niet verwachten dat het je zo komt aanwaaien hoor!
Je moet er hard voor werken, maar je krijgt er een heleboel voor terug.
KiWiKo schreef:in welke regio zit je?
fvdhaak schreef:Ik zou eens contact opnemen met Petra Vlasblom van http://www.2moons.nl dat is een super adres voor dit soort problemen.
Groetjes Fred

Chikiboy schreef:Als je de trailer bij hem kan zetten dan doe je daar elke dag eten in...eerst op de achterste treden en dan elke dag een beetje verder naar binnen...hij gaat er vaker en vaker op staan...raakt gewoon aan de geluiden en ontdekt dat hij geen angst hoeft te hebben...
Hier gingen ze er vanzelf in en uit na 2-3 dagen zonder getrek of geduw !![]()
Succes
aeolusnr1 schreef:Als het niet te ver vandaan is kan ik je mssn helpen
Vanuit basis grondwerk starten en zo proberen over te gaan naar het laden.