Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(mijn ervaring)
Sun_Dancer schreef:Hoi,
met onhandelbaar bedoel ik dus, dat ie erg veel bloed heeft!
Als ik er bijvoorbeeld 2 à 3 dagen niet op gereden heb,
dan kan ik er niets mee aanvangen! Dan koerst ie gewoon rond, springen gaat al helemaal niet, en deftige dressuur nog minder!
dan verschiet ie van echt ALLES, ik heb soms het gevoel dat ie ééécht bang is...
Normaal is zijn lichaam goed in orde, de DA komt regelmatig, en bekijkt de pony's dan goed..
Het zadel past, maar het bit is een gewoon watertrensje, zou het beter zijn een zwaarder bit te nemen?
Tegen dat ik 'm na een tijdje onder controle gekregen heb, is ie al helemaal bezweet, dan luistert ie wel perfect, maar ie is dan zoo moe,
dan wil ik het 'm niet aandoen om dan nog hard te werken..
En over mijn rijden gesproken, aangezien ik dressuur en springen M rijd, zal dit wel niet slecht zijn
Citaat:Tegen dat ik 'm na een tijdje onder controle gekregen heb, is ie al helemaal bezweet, dan luistert ie wel perfect, maar ie is dan zoo moe,
dan wil ik het 'm niet aandoen om dan nog hard te werken..

Bonita_Bon schreef:Hoppekee, sticker erop 'onhandelbaar' en dat komt door teveel bloed. Oja en hij is lastig. Natuurlijk niet door de opvoeding en de mensen die ermee bezig zijn, welneee. Wat een rotbok dat ie niet springt zeg, gelukkig heb je een manier gevonden om hem er toch over te krijgen. Want jij rijd M.
My god. Zullen we die stukken er maar uitknippen?
Probeer nou eens positief naar hem te kijken, kijk waar het vandaan komt. Wat ZIJN probleem is ipv het jouwe. Wat hij wel leuk vind en wat hij wel wil en kan. Hij geeft gewoon aan dat het te druk in zijn hoofd is. Zowel met dressuur als springen moet er meer rust in komen en dat kan JIJ bereiken. Pas dan kun je zienm of het iets lichamelijks is of iets psychisch. Verander jouw instelling en kijk met andere ogen naar je toppaardje... ik denk dat dat al een stuk zou schelen.
MaaikeMo schreef:misschien de rede zoeken waarom ie zo doet?
inplaats van onhandelbaar paard te noemen.. en veel bloed is ook niet echt een exuus.. ik vind paarden met veel bloed noujuist fijn, die willen echt werken(mijn ervaring)
MaaikeMo schreef:en misschien snapt t dier je hulpen niet
NonaWen schreef:Doet ie ook zo met longeren? .. alleen longeren, geen zadel er op.. alleen hoofdstel, bitstukje, longeerlijn en zo te horen geeen zweep :p
Sun_Dancer schreef:MaaikeMo schreef:misschien de rede zoeken waarom ie zo doet?
inplaats van onhandelbaar paard te noemen.. en veel bloed is ook niet echt een exuus.. ik vind paarden met veel bloed noujuist fijn, die willen echt werken(mijn ervaring)
Hoi,
Dit paardje is door de eigenaar gered geweest uit mishandeling, volgens mij zal dit de reden wel zijn, het beestje was gratemager en echt slecht behandeld. Tuurlijk heeft ie waarschijnlijk wel een trauma opgelopen, maar we doen zo hard ons best voor 'm, en toch kan ie ons niet vertrouwen...
Bloed vind ik ook wel fijn (heel wat paarden die ik rijd zijn volbloeden), maar bij dit ponytje is het echt niet normaal!