Wie kan mij helpen,ik heb een probleem bij het springen.
Voordat ik ga springen begin ik meestal met balkjes lopen en lage kruisjes te springen,dat gaat meestal wel goed.
Maar als ik de hindernis iets hoger maak zo rond de 60 cm dan rent Jordy er heel hard langsop.
De tweede en derde keer doet hij percies het zelfde,de vierde keer springt hij er meestal wel overheen.
Daarna blijft hij meestal wel springen zonder er langs te gaan.
Als ik bijvoorbeeld twee keer per week oefen met springen doet hij dit bijna niet.
Maar als ik een tijd niet gesprongen heb dan heb ik weer het zelfde probleem,dat Jordy heel hard langs de hindernis rent.
Hij word dan echt heel sterk en ik kan hem dan nog heel moeilijk sturen.
Wie weet hier een oplossing voor,of wie heeft er springtips voor mij?
Alvast bedankt!

)
. Je voelt wel meestal dat die voor de hindernis gaat rennen dus dan moet je een volte draaien dat remt hem en dus zal die niet zo gauw er langs rennen maar soms helpt dat gewoon echt niet als je het voelt en een volte helpt niet moet je het net voor de sprong laten stoppen voor de sprong het is super belangerijk dat het paard er niet langs gaat want dat krijgt die zijn zin en blijft die zo doorgaan of het word erger en spring helemaal of nauwelijks meer. Als je hem niet stil krijgt voor de sprong moet je maar een keer hard aan de linkerteugel trekken als die naar rechts wegrent en omgekeerd als die links wegrent. Als die weigert maakt niet uit. Dat komt later wel als die er niet langs komt gaat die er wel overheen
.
en neemt je in de maling.
hopenlijk heb je er wat aan.