Ik rijd al sinds augustus op een 4,5jarige friese merrie.
Nou heb ik haar helemaal opnieuw in moeten rijden, ze was
ontzettend gespannen, luisterde nergens naar en ging bij het
minste of geringste er al vandoor.
Dat is ondertussen helemaal opgelost en ze loopt nu zeer ontspannen
aan de teugel in stap en draf.
Nou is het probleem dat ze vanaf begin af aan erg bang is geweest voor het opstijgen in de bak.
Toen ik net op haar ging rijden vond ze het opstijgen in het gangpad van de stal al super eng (ze moest met 2mensen tegelijk vastgehouden worden) dat is nu al vermindert tot dat er een iemand voor haar staat.
Nou was ik pas helemaal alleen en ik had Nynke gelongeerd en ik wou er tóch even op om te kijken hoe ze zou reageren..
Ze draaide eerst enorm veel rondjes, dus heb ik haar met dr neus in de hoek gezet zodat ze niet recht vooruit kon.
Ik zat nogniet of ze maakte een rechtsomkeert en vloog er echt in volle gallop keihard vandoor, hier kon ik ook echt niets aandoen, heb het n halve ronde door de bak uitgehouden maar toen begon ze te bokken en ben ik er vanaf gevallen, want ik zat nog niet eens in evenwicht.
De volgende dag opgestapt in stal met iemand erbij en dat ging gewoon weer helemaal goed.
dus mijn vraag is;
Heeft er iemand tips voor dit probleem?
Ik wil wel iemand haar vast laten houden in de bak en een paar rondjes mee laten lopen, maar ik ken haar goed genoeg dat ze dan zo gespannen is dat als er een blaadje voorbij waait ze dr in volle gallop vandoor zou gaan. ( en dat is echtniet omdat ik erop let, want dat doe ik namelijk helemaal niet, weet alleen uit ervaring dat op die momenten ze álles eng vind.) Al zal ik dat waarschijnlijk toch wel moeten proberen

ik zou graag second opinions willen horen!
Alvast bij voorbaat dank voor het lezen!
Kelly

en ze vind de bak ook niet eng, maar het opstijgen in de bak.. volgensmij is er ooit iets zo grandioos mis gegaan daarzo..
) verkeerd op is gestapt (bij de handelaar) waardoor hij heel bang is geworden.