Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sommige paarden lopen zichzelf leeg met losrijden
.
wiseguy15 schreef:Ik weet niet of je lang losrijdt, maar je kunt ook korter losrijden zodat ze iets fitter is.Sommige paarden lopen zichzelf leeg met losrijden
.
DebOptimaal schreef:Mijn paard heeft vaak hetzelfde probleem. Waar het bij mij aan ligt is het volgende: hij weet dat als we de ring ingaan, ik hem heel anders aanpak, omdat ik mijn proef niet wil verpesten. Als advies heb ik toen gekregen: Als hij nog 1x niet goed reageert aan je hulpen, dan geef je hem wel zo genadeloos op zijn donder (ook al verpest je daarmee je hele proef) dat hij het lef niet meer heeft om zo slecht te reageren. Hier hebben we samen aan gewerkt en ik zit er nu veel meer op door hem bij iedere pas die me niet bevalt, gelijk goed op zijn plaats te zetten met een tik of flinke prik. Klinkt niet echt vriendelijk, maar ik heb het maar 1x hoeven doen en nu kan ik hem veel beter rijden in de ring. Als je je bewust bent van wanneer en hoe het gebeurd, kun je dus ook veel beter handelen en ik had voor mezelf (met mijn instructrice) al snel de oorzaak gevonden en het lag dus aan mij, omdat ik te voorzichtig was in de ring.
Maar hoe dat zit met een zwanger paard, dat weet ik niet....
. (tenminste geen die meetellen
)