Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik vind dat je wel vrij veel op hem rijdt/longeert voor een 3,5jarige die al te vroeg is ingereden. Lekker een half jaar of jaar met andere paarden het land op, wel in handen houden met lekker wandelen af en toe etc, maar niet erop zitten of longeren zou ik zeggen. Je geeft zelf aan dat zijn conditie niet top is en dat hij het in zijn koppie nog wat moeilijk vindt: hij is er misschien gewoon nog niet helemaal klaar voor. Lekker even laten uitgroeien, lichamelijk en geestelijk, kan daar wellicht veel goed aan doen.

Dit krijgt Staros van Lies ook en dat gaat goed.
Ik begrijp van Lies dat Staros in het begin van de winter altijd net een bommetje is.. Daarom zou ik je ook meteen afraden om hem uberhaupt te scheren, in welk model dan ook 

Die maakt zich niet drukker dan nodig is en is gewoon fris en voorwaarts als ik rij
Dat is dan ook een heel ander type paard
Maar Staar van Lies begin ik nu beter te kennen en ik zie een hoop bij hem terug van wat jij hier beschrijft 
Of ze ook de koeken hebben die Rom aangeeft durf ik neit te zeggen

Romkabouter schreef:Koop dan Pavo Aurakoeken, dat is hetzelfde maar dan goedkoper
Djilan schreef:Ellepel, in 1 Pavokoek zitten evenveel vitamines en mineralen als in 2kg brok, niet evenveel energie
@Amanda: vaak zijn paarden in het najaar/begin winter sowieso wat frisser. 3x daags 1 of 2 handjes brok of liever muesli (meer volume) met een volledig vit/mineralen supplement zou dan ook voldoen ipv pavokoeken.
Daarom zou ik eerder zijn voor een volledig supplement dan die koeken..