sinds een maand of 2 hebben mijn moeder en ik een eigen (4 jarig, ingereden) paard, beestje is stikfijn ingereden en pakt écht álles superaan!
ze heeft in het begin wat last gehad van dr tandjes, tandarts is geweest en ze loopt als een zonnetje! linksom is mijn zwakke kant, hou ik makkelijk teveel vast en ze loopt er toch al met stukken superfijn op. Rechtsom daarintegen zwabbert ze nog veel, gooit haar kont naar binnen en heeft ze moeite met buigen..
het probleem komt pas écht naar voren in de galop: linksom gaat die al met stukken nageeflijk en met fijne buiging.. rechtsom gooit ze haar kont enorm ver naar binnen, dr hoofdje bijna tegen het schot aan maar ze gaat wel rechtuit. Toch is ze best fijn te sturen met je benen
het valt me op dat ze het maar aan 1 kant heeft, ze valt ook makkelijk uit de galop terwijl ze dat juist heel graag doet en het tempo ligt duidelijk hoger dan linksom. let wel: het is nog een jong paard, ze is wat dat betreft haar balans nog erg aan het zoeken (maar waarom gaat linksom dan met zoveel meer verbetering dan rechtsom?) les komt & is er, daar hoeven jullie je echt niet druk om te maken 
wat zouden jullie doen?
ik wil dus zeker niet overvragen
en afstijgen ook natuurlijk. Ik merktte bij mijn paardje dat hij zijn rug helemaal wegdrukte als ik links opsteeg. Zo erg dat het zadel scheef lag. Nu stijg ik op alle twee de kanten op en af en hij weet dat nu op allebei de kanten goed op te vangen.
.