Paard blokkeerd alleen in de wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nobel01

Paard blokkeerd alleen in de wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 16:52

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re: Paard blokkeerd alleen in de wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:59

Meis........... hoe rot het ook klinkt, dit ligt echt aan jou Lachen Lachen

JIJ wil het te goed doen, wat je het beste kan doen is gewoon joepiedepoepie rijden een keertje...... wil het even niet willen zegmaar Lachen

Mocht hij dan nog zo flauw worden, dan een keer HC starten met zweep.........

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 17:20

-

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:23

dan nu je zweep aan de wilgen hangen Lachen Lachen nooit meer met zweep rijden Lachen

Leg hem wel bij de bakrand neer Lachen

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 17:30

-

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:31

waarom is hij dan niet te rijden? Hij heeft toch wel iets looplust?

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:41

Waarom rijd je niet met sporen in de wedstrijd? Hier kun je toch een beetje extra hulp mee geven en straks is het toch verplicht...als je thuis al met een wielspoortje rijdt, dan zou ik zeker met deze problemen op een wedstrijd ook met sporen rijden.
Ten slotte gebruik je die alleen maar om een keer een beetje extra kracht bij te zetten en niet om hem lek te prikken........

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 17:57

-

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:38

hij is dus niet aan je been Lachen

maar een hele gekke en misschien wel voor jou vervelende vraag......... maar hoe ben je in hemelsnaam in het M terecht gekomen? Je hebt schouderbinnenwaards niet voor elkaar........ zonder zweep......

Sorrie

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:55

Ik zou HC starten een keer flink naar voren schoppen. Maar als ik dit hier boven lees gaat dat ook niet werken.
Een keer hard door de bak heen jagen daar komt een paard niet van aan het been.
Er is maar 1 oplossing dat is overgangen rijden, tot je er helemaal dood en dood ziek van word.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 19:17

-

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:34

Ik heb geen ervaring met wedstrijden of zo maar ik heb zo het vermoeden dat je paardje wedstrijden niet zo leuk vindt.. Waarom stop je niet met wedstrijden en ga je niet gewoon recreatief verder??

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:39

Ik zou beginnen met thuis gewoon met spoortje te gaan rijden en te zorgen dat hij echt 100% aan het been is.
Als hij super gehoorzaam aan je kuit is mis je het ook niet als je spoor niet meer aan is.
Mocht hij dan nog in de ring terugvallen zul je hem daar in de ring een keer op aan moeten spreken.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:59

horselove154 schreef:
Ik heb geen ervaring met wedstrijden of zo maar ik heb zo het vermoeden dat je paardje wedstrijden niet zo leuk vindt.. Waarom stop je niet met wedstrijden en ga je niet gewoon recreatief verder??

Damn een briljante tip misschien vindt haar paardje het rijden helemaal niet zo leuk en kan ze beter stoppen Koe

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 20:07

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:16

Als je, voor de eerste keer, in de M1 rijdt en dan 173 en 177 punten haalt, vind ik dat zo gek nog niet eigenlijk. We kunnen tenslotte niet altijd maar winstpunten halen...............en er wordt toch weer iets heel anders/meer gevraagd dan in de L2.
Misschien iets minder lang losrijden..........................bij onze pony is dat een tijd lang de truc geweest om haar toch lekker voorwaarts in de proef te laten lopen (zelfs in de M2 en de Z1). Wij trainden de dagen voor de wedstrijd dan lekker door en op de dag van de proef reed onze dochter haar dan maar een kwartiertje los. Lang genoeg om warm te worden, maar kort genoeg om voldoende spirit over te houden................. Tegenwoordig slaan we de dag voor de wedstrijd het rijden wel eens over en kan er weer normaal worden losgereden.
Het is een lastig probleem, waarbij jezelf de meest aangewezen persoon bent om het juiste knopje te vinden. Veel succes en vergeet vooral niet ook veel plezier te hebben!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:32

Hoe herkenbaar.. !
Alléén weet ik dat ik het probleem ben. Ik span veuls te veul op wedstrijd. Wil het idd té goed doen, té gespannen zitten op het paard waardoor ik hem geweldig in zijn beweging stoor. Hierdoor zet ik hem ook niet aan het werk.
Kwestie van zo ontspannen mogelijk rijden, eigenlijk verder rijden, want het inrijden ging immers ook goed.
Ik ga de volgende keer aan de jägermeister Haha! Haha! !

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:41

wat je misschien ook eens kan proberen is om eens een les te filmen waarin jij je proef rijd en dan daarna filmen als je echt je wedstrijd moet rijden,misschien leer je er iets van of kan je zien dat het misschien wel aan jou ligt,spanning bij de ruiter kan voor veel problemen zorgen,ook al doe je het misschien onbewust,een paard voelt je fijnloos aan.
verder zou ik adviseren om je paard beter op je been hulpen te krijgen of het nu met spoortje is of zonder,been geven is reactie,zoniet dan nog duidelijker zijn,reageert hij goed dan belonen,reageert hij niet dan straf je hem,met of een flinke hulp met je been of een tikje met de zweep,een paard hoort bij de fijnste hulpen voorwaarts te gaan,pas dan kan je verder.
heel veel succes.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:54

Bekend probleem. Ja
Bij ons ging het in het L ook super, maar nu in het M1 heb ik hetzelfde probleem. Hoewel ik in het L vaak in de 2e proef de zweep er ook maar bij pakte. Ik heb ook een heel braaf en nuchter dier, ideaal voor buitenritten en over een paar jaar als hij helemaal wit is dan is hij ideaal voor Sinterklaas. Haha! Maar daar heb ik hem niet alléén voor.
Ik probeer nu heel consequent te zijn en hem thuis nog 100x beter en sneller aan de hulpen te krijgen, maar helaas is mijn paard net snel onder de indruk van een tik of een schop. Hopelijk lukt het dan straks in de proef ook weer. Lachen
Ik zit in de proef ook veel te veel m'n best te doen en ik denk dat het juist dáár fout gaat, ik doe veel en veel teveel...

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 08:07

-

hap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 08:41

Tja een paard houd je altijd een spiegel voor dus inderdaad het probleem ligt bij jezelf. Ken het wel een beetje niet met wedstrijdrijden want daar ben ik niet geschikt voor. Misschien een optie om gewoon een keer mee te doen voor de lol dus denken dat je thuis in de bak rijd. Misschien een optie om mocht hij tijdens de proef toch trager worden alleen maar eens voorwaarts rijden en dan niet letten op de nageefelijkheid en andere dingen in de proef. Maar je puur focussen op 1 ding waardoor je het simpeler houd voor jezelf, misschien de eerste paar keren niet zo goed voor je uiteindelijke uitslag maar je moet wat doen om een vast patroon te doorbreken. Een paard wat voldoende voorwaarts is word uiteindelijk vanzelf nageefelijk alle stunten die je probeert om dingen te voorkomen maken alleen jezelf onrustig in het rijden en daarmee ook je paard. Zo een patroon doorbreken kost tijd en doorzettingsvermogen ophouden zou ik ook niet doen. Misschien de dag voor de wedstrijd een lekkere buitenrit maken voor de ontspanning, succes verder!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 09:31

Nobel01 schreef:
Karin, ik denk dat je precies hetzelfde probleem hebt. Mijn paard is ook niet snel onder de indruk van zweep of spoortje.
Zelfs longeren is een ramp. hij loopt braaf zijn rondjes, maar werkt niet echt. Zelfs een tik met de zweep doet hem niets, Hij zal geen pas actiever worden.

Heel bekend. Ja Daarom longeer ik hem ook maar zelden.
Ik ga nu eens uit het hoofd rijden, misschien dat ik me dan beter op het rijden kan concentreren?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 09:46

-

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:48

Dat vergeet ik ook, daardoor verkramp je en daar gaat je paard niet beter van lopen. Haha!
Maar ja, waarom doe je dat thuis en in de les niet en op concours wel? Waarschijnlijk prestatiedrang?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 11:15

-