Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Arabesk schreef:Als mijn paard zó schrikkerig is dat ie dingen ziet in de bak die er niet zijn, ga ik me ernstig zorgen maken. Dat is nl niet normaal. Paarden die schrikken van een papiertje in de rijbaan zijn tussen hun oren niet gezond.

Paulaa_ schreef:De pony waar ik nu rij schrik ook vaak van dingen die er niet zijn.
Hij is 9 jaar, en heeft dit al altijd gehad. meestal spring hij dan opzij, of wil hij absoluut de hoek niet in.. Meestal geef ik he dan op zijn donder.. omdat hij het al jaren flikt, mag hij nu wel eens ophouden..
Arabesk schreef:Als mijn paard zó schrikkerig is dat ie dingen ziet in de bak die er niet zijn, ga ik me ernstig zorgen maken. Dat is nl niet normaal. Paarden die schrikken van een papiertje in de rijbaan zijn tussen hun oren niet gezond.
XxroosjexX schreef:eerst in stap er langs, goed binnebeen er aan en doorrijden
liedje89 schreef:Arabesk schreef:Als mijn paard zó schrikkerig is dat ie dingen ziet in de bak die er niet zijn, ga ik me ernstig zorgen maken. Dat is nl niet normaal. Paarden die schrikken van een papiertje in de rijbaan zijn tussen hun oren niet gezond.
Een schrikkerig paard overleefd in de natuur denk langer als er een groepje wolven/leeuwen/of andere paardeneters in de bosjes zitten. Beter voor niks rennen dan opgeten worden neem ik aan. En ik ben het met het grootste deel hier eens dat het per paard verschild, (sommige zijn echt bang sommige zijn gewoon aan het donderstenen daar moet je het paard denk een beetje voor kennen),
Arabesk schreef:Paarden die veel binnenstaan zijn over het algemeen drukker en schrikkeriger wanneer zij buiten komen.
Paarden die buiten gehuisvest zijn, zijn zelden druk en schrikkerig.
benangelique schreef:Arabesk schreef:Paarden die veel binnenstaan zijn over het algemeen drukker en schrikkeriger wanneer zij buiten komen.
Paarden die buiten gehuisvest zijn, zijn zelden druk en schrikkerig.
dat kan ik toch in zijn geheel niet met je eens zijn., voor een groot deel ligt het ook aan het type paard en natuurlijk de ruiter!