Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

liindii schreef:Jaa dat doe ik dus , maar telkens als ik aandraaf vliegt ze er vandeurr. ze is 8 jaar. Ze kan vrijwel niks.
lotte23 schreef:Misschien is het een idee om als ze zo gaat racen juist extra been te geven en dit een paard rondes te stimuleren. Laat haar vooral heel hard gaan en probeer haar dan steeds voor de hoeken terug te nemen en na de hoek weer extra been te geven: tempowisselingen! Neem daarna zelf nog eens het initiatief om te draven en geef uit jezelf extra been. Zorg dat het jouw initiatief wordt. Op de momenten dat je niet draaft, veel overgangen rijden. Halt - stap, stap - draf. Draf - halt etc. Veel figuren rijden, houd haar bezig!
lotte23 schreef:Als je zorgt dat het jouw beslissing wordt, vind ik het een ander verhaal. En bovendien, ook dit heb ik zelf uitgeprobeerd en het werkte! Het is ook belangrijk dat ze haar energie kwijt kan.
BrittKitt schreef:Probeer je paard in draf te houden, maar niet aan de teugels te hangen. Zoals ik het lees is het een kwestie van onbalans, hier heeft mijn pony ook veel last van gehad maar het gaat nu een stuk beter.
Zorg ervoor dat ze op haar eigen benen blijft lopen, blijf in je eigen tempo lichtrijden en blijf zelf heel ontspannen en rustig, praat tegen je paard zodat hij ook de kans krijgt te ontspannen. Gaat ze in galop is dat niet erg, ook hierbij niet aan de teugels trekken, maar alleen diep gaan zitten, op de volte zetten en praten, veel praten. Wanneer ze terug gaat in draf gewoon weer verder gaan waar je mee bezig was.
Niet teveel achter elkaar draven, dat is zwaar voor je paardje omdat hij daar nog moeite mee heeft. Veel stappen en af en toe een paar stukjes draven.
Veel succes ermee!
lotte23 schreef:Als je zorgt dat het jouw beslissing wordt, vind ik het een ander verhaal. En bovendien, ook dit heb ik zelf uitgeprobeerd en het werkte! Het is ook belangrijk dat ze haar energie kwijt kan.
liindii schreef:@Amillia, zelfs als ik haar eerst longeer blijft ze druk. Ik longeer altijd met dubbele lijn , want met enkel gaat ze steigeren omdat ze dat niet kent. Ik draaf altijd aan als ze rustig is en als ze dan druk is neem ik haar terug. En zo ga ik telkens verder. Maar het wil echt niet lukken.

Ook leert hij dat hij helemaal uit zn plaat mag gaan bij het longeren, weet niet of dat nou is wat je wil bereiken