Ik heb mijn merrie nu bijna een jaar. Toen ze bij me kwam bleek al snel dat ze een vervelend verleden achter de rug heeft.
De dag dat ze aankwam lag haar rechtermondhoek in 3 stukken en bleek al snel dat ze een vreemde reactie had op een zweep. Zodra ze het ding zag dan sloeg ze in blinde paniek overal doorheen
Heb haar 3 dagen gereden toen en heb haar toen niet meer onder het zadel gehad omdat er een heleboel dingen niet klopte ze liep scheef(logisch heb haar gekocht als zadelmak zijnde daar heb ik nu mijn twijfels bij) en ze bokte verschrikkelijk.
Oke zadelmaker erbij had wel net een nieuw zadel maar je weet maar nooit toch? dus een onafhankelijke zadelmaker erbij en het zadel lag goed. nou dat was goed dus hup het volgende een fysio nou spieren waren het ook niet. Toen een hollistisch therapeut daar kwam wel heel erg veel uit en aan de hand daarvan zijn we rustig begonnen dat was denk ik eind februari. Van februari tot aan september heb ik haar redelijk kunnen rijden.
Ze was alleen al die tijd verschrikkelijk tegen de hand oke tandarts erbij in februari dat werd een veearts en onder hele zware verdoving zijn er 2 wolfskiezen uitgehaald en haken aan de kiezen.Toen dacht ik dat ik er was maar helaas ze bleef tegen de hand en niet een beetje maar heel erg. Uiteindelijk ging dat wel iets beter.
Nu het probleem wat nu speelt. Ik ben eind augustus van stal verhuist daar aangekomen bleek al snel dat ze een zeer lijf had. Heb haar laten behandelen door een osteo en accupunctuur dat was eind september. Vanaf die tijd staakt ze ze is niet voorwaarts te krijgen. Ook slaat ze naar mijn rechterbeen wat ze dus op allebei de handen doet het maakt niet uit waar ik mijn been heb liggen op de singel er net achter of er een beetje voor ze blijft ernaar slaan. Naar mijn linkerbeen slaat ze niet. Ook blijft ze tegen de hand ik rij met een enkel gebroken bitje, dubbelgebroken geprobeert maar daar gaat ze van in paniek. Nu denk ik zelf dat ze zeg maar opnieuw moet leren lopen en mogelijk het vertrouwen is kwijt geraakt in haar lijf. De osteo constateerde een vastzittende hals geen atlas maar hele hals rechter schouder zat vast en de rechterkant van bekken/lendenen. Dus alles zat rechts. Misschien dat het daar wel zit? of misschien toch in mijn bit? Kortom ik weet het niet heb wel les nu 2x in de week maar ook mijn instructice heeft zoiets van huh hoe kan dit want het is niet logisch.
Het voorwaarts gaan is niet op te lossen in het rijden met een zweep want dan gaat ze in blinde paniek de baan door en gooit mij eraf en sprngt dan de baan uit dus dat is het niet. Ik rijd haar met een klein knop spoortje en het slaan is zowel met als geen spoor.
En heel verhaal maar misschien dat iemand een idee heeft zodat ik daar wat mee kan doen ism mijn instructrice.