Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Als ik me in zo'n geval in een gevaarlijke situatie bevindt, bijvoorbeeld voor een drukke weg, en het is niet mogelijk om een volte te rijden, dan trek ik haar toch echt om.. P_A_R_Love schreef:Wat ik weleens heb gehoord is dat je dan de neus gaten heel even dicht moet drukken ofzo
Was op Animalplanet dacht ik
Maar ik probeer haar altijd gewoon te kalmeren zelf rustig blijven
wel éérst installeren, anders werkt het nietP_A_R_Love schreef:Wat ik weleens heb gehoord is dat je dan de neus gaten heel even dicht moet drukken ofzo
HindaFree schreef:P_A_R_Love schreef:Wat ik weleens heb gehoord is dat je dan de neus gaten heel even dicht moet drukken ofzo
hoe doe je dat als je er op zit??

lindake schreef:Ik snap niet waarom je buiten galopeert met een pony die je niet kan houden... Gewoonweg levensgevaarlijk... Niet enkel voor jou maar ook voor je pony, voor mederuiters, wandelaars, fietsers,...
Voorkomen dat je pony niet meer te stoppen is, is de enige oplossing..
En dat doe je door:
- Veel stapritten doen en een tijdje niet meer galoperen buiten... (Als je pony rustig in stap en draf is af en toe een kort stukje galop doen);
- Voldoende les nemen zodat je jou problemen rijtechnisch kunt oplossen en je pony goed aan de hulpen kunt zetten... Trekken en achteroverhangen is namelijk niet de manier om een paard te stoppen... Ook het feit dat je pony een harde mond heeft volgens jou ligt aan jou als ruiter en niet aan het paard...
Edit: one rein stop lijkt me niet de enige oplossing omdat de problemen zich op rijtechnisch niveau bevinden en ook deze problemen moeten opgelost worden.

Citaat:Elk paard die bang is of schrikt niet meer te houden zijn.

Zo'n krengetje hebben we wel!
,
... Ik heb geleerd voor als het echt niet meer gaat eraf te springen, maar dit moet je wel eerst in de bak oefenen, zodat het wel echt lukt, want we willen niet dat er gewonden vallen.. Je kan het oefenen door het eerst in stap, dan draf, en dan galop te doen, maar ik kan niet goed uitleggen hoe je eraf springt
P_A_R_Love schreef:Wat ik weleens heb gehoord is dat je dan de neus gaten heel even dicht moet drukken ofzo