Ik ben net nieuw hier en zou graag een aantal tips willen. Ik ben ruim 3/4 jaar geleden gestopt met Paardrijden, omdat ik het erg moeilijk vond om "de baas" te zijn onder het rijden, nu heb ik de paardenkriebels weer terug en morgen is mijn eerste lesdag
. Nu is mijn angst weer om de controle kwijt te raken en mijn zelfvertrouwen te verliezen! Ik wil dit erg graag overwinnen want ik vind het prachtig en geniet er echt van! Ik ben ook erg benieuwd hoe het morgen gaat..Dus mijn vraag is: Hoe word je een zelfverzekerde ruiter? (ik weet dat ik dit niet binnen een paar dagen leer!!) Verdere tips zijn welkom!
(ik weet niet of die goed staat)
Alvast bedankt,
Amanda
heel bijzonder! Maar aangezien je op een manege gaat rijden is deze band meestal niet zo sterk omdat de paarden veel wisselen van ruiter..dus ik zou voor een braaf paard gaan en ook zeker je angst aangeven bij je instructrice! Veel plezier morgen! 

beetje poetsen, longeren! En daarnaast gewoon ervaring opdoen op de manege! Komt helemaal goed!
(Paard schrok van een jas dat viel en sloeg op hol, en ik verloor mn evenwicht
) dus nu 4weken in het gips.. echt ik weer hoor.. dus nu ook 4weekjes niet paardrijden! echt K*T