Naar beneden kijken..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleen11

Naar beneden kijken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 15:38

Als ik paardrij dan kijk ik vaak naar beneden en ga dan een naar voren met men lichaam. Daarom heb ik geen vaste zit, tips?
Laatst bijgewerkt door marleen11 op 21-09-08 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Re: Naar beneden kijken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:39

Oh... nou, veel oefenen. Ja

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:06

Iemand aan de zijkant steeds laten zeggen: omhoog kijken. Of overdreven naar de lucht kijken. Zo veel oefenen en dat ook consequent blijven doen. Knipoog

Lilly79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:24

Ik heb het ook heel erg gedaan... Het enige wat helpt is idd heel veel oefenen en heel consequent ook buiten de les eraan herinneren. Succes ermee Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:39

Punten zoeken in de bak, zo dwing je jezelf daar naartoe te kijken en probeer het jezelf iedere keer weer te zeggen!
Ik betrap mezelf er ook vaak op, maar het gaat al steeds beter.

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:44

Ik had het ook, en ik moest zeg maar als een ''kakker'' gaan zitten, rechtop en hoofd in de lucht!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:45

"Kin in de lucht, borst naar voren en laat maar zien dat je er bent"
Haha! Haha!
Vito zo heb ik het inderdaad ook geleerd!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:47

Wij hebben in de bak spiegels hangen. Als je daar naar toe rijdt moet je gewoon jezelf in je ogen kijken.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:47

Telkens als je op een bepaald punt bent in de bak op je houding letten, zodat je er telkens aan herinnerd word. Als ik naar beneden kijk, voornamelijk in draf word ik echt helemaal duizelig, dus dan leer je het hard af Tong uitsteken Vork

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:48

Marchador schreef:
"Kin in de lucht, borst naar voren en laat maar zien dat je er bent"
Haha! Haha!
Vito zo heb ik het inderdaad ook geleerd!

Jaah precies ik wist het niet meer Tong uitsteken dus ik probeerde het uit te leggen! Tong uitsteken maar idd zo moet je het doen, en dan echt overdreven!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:37

marleen11 schreef:
Als ik paardrij dan kijk ik vaak naar beneden en ga dan een naar voren met men lichaam. Daarom heb ik geen vaste zit, tips?

Als je te vaak naar beneden kijkt dan kan je maar 1 ding doen en dat is... voor je uit kijken Lachen.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:55

Snap het wel..je wilt je mooie beestje geen minuut uit het oog verlieze Knipoog Doe het zelf ook regelmatig en betrap me dr vaak genoeg op en dan denk ik oooowjaaa naar voren kijken en dan een rondje verder WEER naar die mooie oortjes staren..Maar als je naar voren kijkt,zit je veel rechter en zal je zien dat je paardje veel beter de kant op loopt waar je heen wil...dat is mijn motivatie punt om het maar even zo te zeggen haha

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:58

Ik heb t ook gehad, gewoon heel veel oefenen

kweetniemir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:51

stro touwtje aan een lusje aan de achterkant van je rijbroek , rug hol maken en touwtje gespannen vast maken aan een elastiekje aan je haar op aan een petje , zo gauw jij naar beneden kijkt merk je het wel Knipoog
of je petje vliegt af of je heb een paar haren minder Haha!

itsme_ilonca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:27

Dit probleem heb ik ook gehad, ik heb toen een punt in de bak uitgekozen en elke keer als ik bij dat punt kwam keek ik of mijn houding nog goed was en ging ik weer goed zitten.
Nu na veel oefenen kijgaat het steeds beter bij mij Lachen

Shaddy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:36

Iemand erbij hebben die je er elke keer opwijst, env eel oefenen Knipoog

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 00:08

Wat bij mij wonderen heeft gedaan is leren kijken waar ik naartoe ga (ik rij vaak alleen in de bak). Sinds ik goed kijk waar ik naartoe ga bij een oefening (volte, gebroken lijn, van hand veranderen) zit ik een stuk steviger en rechter op in het zadel, kan nu ook op zit en benen sturen, waar ik daarvoor altijd met de teugels stuurde.

Wat ook wel schijnt te kunnen helpen (en lijkt op wat ik heb gedaan) is de teugels in een knoop leggen en jezelf dwingen op zit en benen te rijden. Dan ga je vanzelf beter zitten en wordt je gedwongen te kijken waar je naartoe gaat in plaats van naar de grond.

ragala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 11:12

je kan een keer met je zweepje tussen je rug en armen rijden dan blijf je wel rechtop zitten

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 11:34

_vito schreef:
Ik had het ook, en ik moest zeg maar als een ''kakker'' gaan zitten, rechtop en hoofd in de lucht!

borstjes (netjes he Tong uitsteken ) naar voren hoort er ook nog bij he haha

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 12:30

Precies, zo heb ik het ook altijd geleerd (de borstjes vooruit methode, helemaal hilarisch toen de helft in onze les ze nog niet had en bij de andere helft die dingen begonnen te groeien)! En natuurlijk niet vergeten: Schouder, heup, hak op 1 lijn. Of wacht dacht je van het denkbeeldige touwtje op je hoofd. Je voorstellen dat er een touwtje aan je hoofd vast zit, dat je hoofd omhoog trekt. Succes!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 07:56

Omhoog kijken de lucht in want daar ben ik ook mee bezig aan te passen om goed te kunnen staan/zitten. Geen zorgen ik heb ook onwijs veel last van op moment om naar beneden te kijken. Clown

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:06

zoek een paar vaste punten op hoofdhoogte en kijk daar continue naar, borst naar voren houden, en zodra je de manen van je paard ziet, HOOFD OP.

alona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:37

Hallo,

Leer kijken met zachte ogen, je kan dan je paard waarnemen terwijl je over zijn oren kijkt.

Pas op dat je niet de fout maakt die ik vele ruiters zie doen. Borst naar voren en holle rug.
Dit sluit je bovenbeen en werkt tegen je, met name in de balans en de beweging van je paard.

Zachte ogen is kijken naar een bepaald punt en ook de omgeving nog zien. Het helpt je om te voelen, te ontspannen en "laag" te ademhalen wat je balans verbetert.

Ishtar
Laatst bijgewerkt door Scum op 09-10-08 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spam verwijderd

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:44

Ik had het eerst ook altijd Tong uitsteken gelukkig niet meer

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:00

marleen11 schreef:

tusse de oren door blijven kijken :p
schouders naar achter, tietjes naar voren haha, doen alsof je heel arrogant bent zegt me trainer altijd haha, neusje in de lucht :p