Van achter naar voren rijden.

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:42

Als ik een paard rijd, zorg ik ten eerste dat het paard naar voren wíl.
Dat is iets complexer dan simpelweg been geven. Dat is je paard niet blokkeren, met je zit, of met je been. Dus ik zit op mijn paard, ik ontspan mijn billen, mijn benen zijn lang en los. Dan kantel ik mijn bekken iets achterover (ik open mijn zit) en duw het paard met mijn zitbeenknobbels naar voren. Als hij daar niet op reageert, druk ik mijn kuit iets aan.

Idealiter gaat het paard dan al over de rug, spant de buikspieren iets aan, en komt ie in de hand, en dan voel ik dat het paard mijn hand naar voren en naar beneden mee wil nemen, en gaan mijn teugels voelen als zachte elastieken.

Voor meer impuls neem ik graag een paar pasjes wijken mee, tempowisselingen, en niet zozeer door trekken en dan weer schoppen, maar uitademen, en iets minder meegaan met de zit, kuit er wat aanhouden, waardoor ik van voren dezelfde verbinding hou, en de impuls die ik opgebouwd heb ook behoud :j Het aandrijven gebeurt dan weer door mijn bekken iets te kantelen.
Ik vind zelf daarin veel praten tegen het paard ook fijn, hem erin bevestigen dan ik nu voel wat ik wil voelen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie