Schouders opspannen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sachavdm

Berichten: 130
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: Belgiƫ

Schouders opspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 18:20

Als het niet goed staat mag het verplaatst worden

Sinds een klein jaar heb ik tijdens en na het rijden pijnlijke schouders. Hier heb ik nooit veel aandacht aan besteedt omdat ik dacht dat het gewoon spierpijn door gebruik van bepaalde spieren die ik niet gewoon was te gebruiken. Nu zei men rij instructeur enkele weken geleden dat ik in galop heel erg mijn schouders opspan. Daar komt die pijn dus vandaan. Nu heb ik geprobeerd er echt op te letten dat ik mijn schouders ontspan maar dit gaat zeer moeizaam. Vooral in de linkergalop heb ik hier last van waardoor het paard zich ook niet volledig ontspant. Heeft iemand misschien tips voor mij waardoor ik toch ontspannender kan rijden?

Alvast bedankt!

melissapupa
Berichten: 1091
Geregistreerd: 21-08-13

Re: Schouders opspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:29

teugels in een knoop en doen alsof je de teugels vasthoudt.
schouders laag en af en toe een rondje draaien.
toen ik dat deed moest ik de hele dag ook in de les op school ( :Y) :') ) af en toe een rondje draaien met mijn schouders

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Schouders opspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:51

Omdat de TS 18 is verplaats ik dit topic van YRT naar RT-V

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Schouders opspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:47

Wat ik zelf altijd doe, is bij het instappen en na een stukje opperste concentratie, mijn teugels lang laten, vasthouden met 1 hand. En de andere arm een rondje af laten hangen naast je lichaam. Daarna een rondje de andere arm af laten hangen. Bij mij werkt het heel goed om me te helpen ontspannen

AmkeE

Berichten: 113
Geregistreerd: 10-05-15

Re: Schouders opspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:32

Ik had hier ook altijd problemen mee. Wat ik van mijn instructrice moest doen was hardop uitademen.
Echt op je paard zitten en keihard IN! en UIT! ademen en daarbij helemaal ontspannen.
Gaan zitten en echt met geluid in en uit. Als je dit goed kunt ontspan je al je spieren en dus ook je schouders.

Tijdens het rijden riep mijn instructrice dan gewoon heel vaak ZUCHT! en dan liet ik weer even alles los haha.
Ik vergat het echt altijd maar na jaren oefenen zit het er nu zo in dat ik het inmiddels zelf merk als ik mn schouders weer vast zet.
Dus gewoon heeel erg veel oefenen!
Succes *\o/* :)

resima
Berichten: 14
Geregistreerd: 21-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:43

je kan in stap zelf je schouders even heel sterk aanspannen en weer loslaten, bewust. doe dit heel vaak achter elkaar. zo voel je dan misschien beter wat je doet als je echt aan het rijden bent.

Kenia04
Berichten: 25
Geregistreerd: 09-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:45

Inderdaad veel rondjes met je schouders. Proberen te ontspannen, ook tijdens het rijden blijven opletten. Misschien kan je meer kracht van je rug gebruiken in plaats van je schouders.

Sachavdm

Berichten: 130
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Schouders opspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 23:19

Ga dit zeker allemaal eens proberen. Bedankt voor de tips!

MCos
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-02-15

Re: Schouders opspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:41

Ik ken dit probleem helemaal. In galop ontspande ik mijn schouders ook nooit. De tip die bij mij super goed geholpen heeft is je hoofd ff heen en weer bewegen of rondjes draaien met je hoofd. Dit kan je gwn tijdens de galop doen. Hopelijk werkt deze tip ook bij jou, succes ermee!